Avatar billede hanxa Nybegynder
19. september 2008 - 11:48 Der er 9 kommentarer

Sortere alfabetisk

Hejsa,

Jeg skal ha lavet et kundekartotek som skal sorteres alfabetisk

Altså:

Firmanavn | Tlf.: | e-mail | osv |

          |      |        |    |

Men bruger jeg så funktionen Sortere faldene rykker den rundt på alle celler, er der en måde at låse dem så alt information rykkes med?
Avatar billede hanxa Nybegynder
19. september 2008 - 11:51 #1
Altså der skal sorteres efter firmanavn og tilføjer man et nyt firmanavn senere, så skal feltet jo sættes rigtigt
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. september 2008 - 12:00 #2
Du skal markere data, og så op i data->liste
Avatar billede hanxa Nybegynder
19. september 2008 - 12:05 #3
Hej

Den skal jeg lige ha lidt mere detaljeret?
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. september 2008 - 12:15 #4
Du markerer alt data i arket, så går du op i topmenuen "Data", ind i undermenuen "Liste", og der "Opret liste". Så kommer der en liste hvor du kan sortere på alverdens måder.
19. september 2008 - 12:15 #5
Placer aktiv celle i den kolonne, der skal sorteres på (firmanavn)
Vælg Data->Sorter, og klik OK.
Avatar billede knirkeline Nybegynder
19. september 2008 - 12:16 #6
Problemet er sikkert, at du har markeret kolonnen med firmanavn og har en tidligere version af Excel, som kun sorterede det markerede.

Hvis du bare placerer markøren i den kolonne du vil sortere og derefter sorterer Stigende/faldende, skulle oplysningerne holdes sammen rækkevis.

Alternativt, kan du placere markøren i listen og vælge menuen Data, Sorter
Avatar billede hanxa Nybegynder
19. september 2008 - 12:22 #7
Jeg forsøger, er lige på vej ud af døren, men vender tilbage : )
Avatar billede hanxa Nybegynder
20. september 2008 - 13:39 #8
Så fik jeg kigget på det...

michael_stim, vil du ikke smide et svar?
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. september 2008 - 11:13 #9
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter ;o)