Avatar billede kongbak Nybegynder
19. september 2008 - 11:40 Der er 1 kommentar

fildeling mellem vista og XP

Jeg har lige erhvervet mig en ny bærbar. Jeg har en server i kælderen som fungere som medieserver til billeder, film og musik. Jeg har dog mod forventning rendt i nogle problemer med at få forbindelse til serveren i kælderen.
Jeg er på nuværrende tidspunkt løbet tør for gode ideer og mangler lidt hjælp.
Jeg har været igennem windows egen netvorks troubleshooter og dette har ikke fået det til at virke andet en i en kort periode lige efter jeg har genstartet serveren. lidt efter forsvinder forbindelsen igen.

mit netværk er bygget op over en trådløs router (1 sal.) som er forbundet til en alm. router i kælderen hvor også serveren er koblet til. jeg kan hele tiden pinge serveren og jeg kan også finde min apache server hvor jeg har en hjemmeside som køre fra ved at skrive serverens navn. men jeg kan ikke finde de delte netværks drev som er delt på serveren

på forhånd tak

jacob
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2008 - 12:39 #1
Måske kan du bruge dette http://technet.microsoft.com/da-dk/library/bb727037(en-us).aspx