Avatar billede tolk Nybegynder
19. september 2008 - 10:30 Der er 5 kommentarer

Arbejdsgrupper (del printer - ikke filer)

Hej,

Jeg har oprettet et mindre kontornetværk, hvor der deles filer og printer.
Der er et par computere, som ikke skal dele filer med de andre. Dog må de gerne kunne få lov til at printe. Kan det lade sig gøre kun at dele printeren? Og i såfald hvordan gør jeg det.
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2008 - 10:43 #1
Avatar billede juleulven Nybegynder
24. september 2008 - 22:16 #2
du deler jo ikke filer med mindre du definere sharing for det respektive direktorie.
find printere og faxenheder, højreklik printeren, vælg deling....

tilslut dig printeren fra \\servernavn\sharenavn
Avatar billede nva Praktikant
26. september 2008 - 09:22 #3
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.
Avatar billede tolk Nybegynder
02. oktober 2008 - 09:47 #4
Går jeg ind under netværkssteder, finder jeg de forskellige mapper for de computere, der er tilknyttet arbejdsgruppen. Kan jeg godt gå ind og slette dem på de computere, hvor de ikke skal figurere, eller dukker de op igen efter en genstart...?
Avatar billede juleulven Nybegynder
03. oktober 2008 - 19:54 #5
du finder ud af hvilke ressourcer der er delt ud på de respektive computere
derefter finder du ud af hvilke ressourcer du IKKE vil have delt ud og fjerner dem fra de respektive computere

eg.
maskine 1 med windows xp har f.eks et pcnavn der hedder: stuen
når du skriver \\stuen ser du en mappe ved navn test1, test2 & en printer der hedder canon.

hvis du gerne vil fjerne de 2 mappe chares test1 & test2 skal du gå til maskinen i stuen. finde mapperne der er delt ud via "stifinderen".
Når du kigger på mappen vil du se et ikon af en "hånd" under mappen.

Når du så højreklikker på den mappe får du et punkt der hedder "deling og sikkerhed".
Dervil du så kunne fjerne den deling for den specifikke mappe.

at fjerne eller oprette en deling foregår altså ved, at man højreklikker på den specifikke ressource (mappe eller printer) og vælger deling og eller deling/sikkerhed.