Avatar billede frede_manden Nybegynder
18. september 2008 - 15:17 Der er 2 kommentarer

Kør eksterne programmers "procedure"

Hej

Er det muligt ved hjælp af noget debugging at køre et vilkårligts program "procedure" fra en delphi applikation??

F.eks. hvis man skal finde ud af hvordan man åbner Funktioner->Internetindstillinger (Internet Explore) fra en eget delphi program.

Hvad skal man bruge af værktøj for at debugge og finde ud af hvordan man kunne åbne dette??
Avatar billede hrc Mester
19. september 2008 - 10:01 #1
Altså et reverse-engeneering værktøj. Jeg lytter med. Havde engang nogle værktøjer der kunne dekompilere exe-filer. Det blev til assembler men fint dokumenteret med kommentarlinjer. Perfekt til at fjerne kopibeskyttelser i programmer - men det var dengang i de glade 16 bit dage (dengang en pc kunne bootes på disketter).
Avatar billede mbsnet Nybegynder
19. september 2008 - 20:57 #2
"Internet Options" er i Windows en del af kontrolpanelet.

Arbejde med kontrol panel via Delphi:
http://delphi.about.com/library/weekly/aa062403b.htm