Avatar billede renehansen Nybegynder
18. september 2008 - 15:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ødelagt CD

Hej Alle.

Vi har en CD med nogle mellem vigtige filer på, som vi meget gerne skulle have nogle ide´r til hvor vi kan sende den hen, for at få genskabt data fra den. Problemet er at den er beskadiget i selve laminatet på overfladen, så vi kan ikke selv gøre det med programmer.  Alle forslag til firmaer der arbejder med den slags er kærkommen.  :)
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2008 - 15:18 #1
Poler den op med noget tandpasta.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 15:21 #2
hvis det er store ridser vi snakker om, kan du tit klare det ved at smøre lidt madolie på ridserne og så kopiere den hurtigst muligt. Hvis det mange små ridser, kan du "slibe" den med tandpasta eller andet slibemidel til krom/messing og derefter give den et tyndt lag olie over hele skiven.
Avatar billede renehansen Nybegynder
18. september 2008 - 15:28 #3
Som i kan se skriver jeg at det er laminaten på oversiden der er beskadiget, så jeg tror ikke en polering på undersiden kommer til at hjælpe, eller har i en anden mening om dette ?
Avatar billede jokkejensen Novice
18. september 2008 - 15:43 #4
Hvis filmen er gået i stykker er det nok lidt svært :)
Avatar billede renehansen Nybegynder
18. september 2008 - 15:47 #5
Ja, derfor jeg søger et firma der arbejder med den slags, da jeg ved de findes, det er egentlig det jeg gerne ville have nogle henvisnigner til, hvis der var nogen der kendte til sådanne firmaer.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 18:02 #6
Prøv at klistre noget sølvpapir over :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 18:06 #7
Du skal bare følge denne opskrift jeg fandt på min vej :-)
http://www.youtube.com/watch?v=NeS_5R0OD_M
Avatar billede c-holst Novice
18. september 2008 - 19:29 #8
ellers er der dette program www.cd-bremse.de
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 19:47 #9
Avatar billede renehansen Nybegynder
01. oktober 2008 - 12:07 #10
Hej Jape smider du ikke et svar, bad news var sådan set svar  i denne sag.  :)
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2008 - 12:55 #11
Jo