Avatar billede pbfisker Nybegynder
18. september 2008 - 13:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af ny bærbar

Jeg skal ud og købe en ny bærbar. Prisniveauet er omkring 5-6k.
Den skal primært fungere som "hus-pc" og altså lidt a la en stationær. Dvs vægten og batteri ikke betyder det helt store. På harddisksiden har jeg en ekstern, så kravet til denne er heller ikke så store. Den skal også bruges til spil, dog ikke de helt nye og grafiktunge, men primært diablo 2, civ4 og COD.

Har selv kigget lidt på edbpriser.dk, men har ikke helt kendskabet til forskellen på de forskellige grafikkort, processorer og mainboards.

Håber I har masser af gode forslag :)
Avatar billede tof-toft Praktikant
19. september 2008 - 08:06 #1
Jeg vil foreslå denne hp med 17 tommers skærm, da den som du jo siger skal stå stille.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=466261&Specs=true

men hvis du kan bruge lidt mere så er der denne med lidt bedre grafikkort:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=468979&Specs=true
Avatar billede pbfisker Nybegynder
19. september 2008 - 08:11 #2
Tak for det hurtige svar. Ved du hvad forskellen er på processorerne?
Avatar billede tof-toft Praktikant
19. september 2008 - 08:40 #3
jeg har den samme processer i min bærbar som nummer 2 bærbar jeg har vidst dig og den kan sagtens køre det du skal bruge din bærbar til...  og det  er også den bedste mener jeg hvis jeg ikke tager helt fejl...
Avatar billede beond Nybegynder
20. september 2008 - 10:44 #4
Jeg har samme maskine, dog i den lidt tungere ende. 1095eo modellen. Det eneste man skal være opmærksom på er at dagens maskiner er fyldt med bloatware (http://en.wikipedia.org/wiki/Software_bloat)
Derfor foreslår jeg at du før du gør andet kører "decrapifier" og skiller dig af med ting du ikke skal bruge.
Avatar billede pbfisker Nybegynder
20. september 2008 - 16:39 #5
Avatar billede tof-toft Praktikant
20. september 2008 - 20:35 #6
jeg kender ikke mærket, så kan ikke sige om det er dårligt eller dyrt.. specifikationerne, i den ser godt ud... men jeg ville nu altid vælge et mærke jeg kendte... men det er op til dig...
Avatar billede pbfisker Nybegynder
23. september 2008 - 10:55 #7
Tak for svarene - det blev visionen. Eneste minus som jeg ser det er, at det er et "ukendt" mærke og den mindre skærm. tof-toft får pointene :)