Avatar billede thundersof Nybegynder
18. september 2008 - 11:28 Der er 4 kommentarer

Excel 2007 - skjult indhold i celle

Hej med jer!

Jeg sidder og laver en skabelon til at udstede faktura. I denne forbindelse har jeg lavet en nem formel således, at excel regner "antal" sammen med "stk pris".(=C16*D16) Jeg vil dog gerne have at denne formel ligger klar i alle cellerne, men kun vises når der er indtastet noget i "antal" og "stk pris".

Dette er for at undgå at der står "kr - " i alle de felter hvor jeg ikke har udfyldt noget.
Avatar billede lerskov Praktikant
18. september 2008 - 12:00 #1
=hvis(c16<>"";c16*d16;"") byt evt. c16<>"" ud med det felt hvor du skriver varenummer el. andet.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. september 2008 - 12:32 #2
Eller, hvis der skal stå tal forskellig fra nul i både C16 og D16
=HVIS(C16<>0;HVIS(D16<>0;C16*D16;" ");" ")
Avatar billede thundersof Nybegynder
18. september 2008 - 12:37 #3
Genialt! - Lerskov's svar har reddet min dag. Der skal ikke meget til at gøre mig glad ;)
Avatar billede lerskov Praktikant
18. september 2008 - 13:07 #4
det var godt at høre