Avatar billede promi Nybegynder
16. september 2008 - 23:04 Der er 2 kommentarer

Udfyldelse af celler iforhold til andre celler via et ID.

Hej EXP.

Jeg har et ark med nogle oplysninger om nogle komponenter, med pris og beksrivelse og ligende og ID, lavet som kolloner. Så komponenterne står vandret(rækker) med deres oplysninger.

I et andet ark vil jeg så gerne have at de oplysninger kommer frem i nogle respektive celler, når jeg indtaster et ID nummer for et givent komponent.

Hjælp hvordan gør jeg det? Hvad skal der står i de felter der gerne skulle udfylde sig selv når jeg indtaster et ID i et andet felt?

Hvis I synes det er noget vås jeg har skrevet, så brok jeg lige, så må jeg jo prøve på en anden måde.
Avatar billede mugs Novice
16. september 2008 - 23:12 #1
Se på funktionen LOPSLAG. Et eksempel:

=LOPSLAG(A21;Varer;2;FALSK)

Du står i Celle A21. Data findes i det navngivne område der hedder Varer. Data findes i Vare i 2. kolonne. Falsk betyder at det indtastede ID er unikt.
17. september 2008 - 09:05 #2
LOPSLAG() forudsætter at du har ID-nummeret i den første kolonne i datatabellen.