Avatar billede louis4 Nybegynder
16. september 2008 - 21:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

langsomt trådløst netværk, ændring af frekvens

Hej. Jeg har i et stykke tid haft en Linksys wap 54g, der laver mit trådløse internet. Det kører imidlertid umanérligt langsomt og ustabilt, hvilket det gør på alle computere jeg har prøvet med. Derudover har jeg en stationær koblet til min router fra fullrate. Det er en zyXel, hvis det sku ha betydning.

Det kører langsomt og ustabilt på alle tider af døgnet og er også sikret med adgangskpde, så jeg tror ikke det er folk udefra, der sjæler min hastighed.

En ven forslog, at det måske kunne være frekvensen jeg skulle ændre, da der er mange andre trådløse internet i mit lejlighedskompleks. Hvordan gør jeg dette?

Jeg har iøvrigt også glemt den kode, man skal bruge til at "logge" ind på linksys'en, for at ændre ting og sager. Det lader ikke til at være den samme som når jeg skal logge en computer på netværket...hvordan får jeg adgang til at ændre i netværksopsætningen på min linksys?

PS: jeg har win xp
Håber der er nogen der orker at læse det hele.
Avatar billede louis4 Nybegynder
16. september 2008 - 21:52 #1
Ja, glemte at pointere, at det kører hurtigt og problemfrit på den stationære. Så jeg ved, at det er linksys'en den er gal med
16. september 2008 - 22:03 #2
(PS: Du ka' resette Linksys'en med reset knappen bagpå/under ? En lille pind i hulet og tænd dyret i >10 sek. så får du default Factory opsætning igen...)

Det er ikke "frekvensen" men kanal nummer der er tale om. Det ka' du sansynligvis ændre i Linksys'ens omsætning...
Avatar billede louis4 Nybegynder
16. september 2008 - 22:42 #3
tak for tippet. Fik den rekonfigureret og med en ny kanal. Jeg har læst ldt omkring, og fundet ud af, at network stumbler skulle kunne finde netværk i nærheden, og adkode deres kanal. Derudfra sku man så ku vælge en fordelagtig kanal. Network stumbler kan dog ik finde nogen som helst netværk...er der et eller andet man skal slå til/fra?
Avatar billede mrbart Nybegynder
22. november 2008 - 18:57 #4
jeg har samme problem, men kan man ikke blot opdatere den?
Avatar billede louis4 Nybegynder
18. februar 2009 - 22:23 #5
Hej igen.
Det trådløse netværk kører stadig utilgiveligt dårligt. Jeg har prøvet at ændre frekvens, og jeg har tidligere haft nøjagtigt samme problem med en anden trådløs acces point.

Det er meget frustrerende, så jeg ku virkelig godt bruge hjælp...
Avatar billede louis4 Nybegynder
02. april 2010 - 14:52 #6
lukker