Avatar billede mivsa Nybegynder
16. september 2008 - 20:33 Der er 18 kommentarer

Ubrugelig acer bærbar

Hej.
Jeg har et kæmpe problem med min acer bærbar, som jeg håber nogle it-kyndige mennesker vil være så rare, at give mig svar på. For jeg aner ikke hvad jeg skal gøre..
Jeg puttede en vista opgraderings-cd i min bærbar, fordi jeg troede den ville opgradere gratis til vista premium. Hvorfor fik jeg den ellers med da jeg købte pc'en. Efter den havde opgraderet, som jg jo troede den gjorde, og som jg senere fandt ud af den ikke gjorde, skete det, fandt jeg ud af, at den havde slettet ALT software fra acer. Dvs, alt fra acer-e-recorvery, webcam, netkort, alt alt alt. Det eneste der er tilbage, er generelle vista kompenenter, ikke engang det alm. works er der mere.
Dvs. Jeg står faktisk med en ubrugelig bærbar. Det skal lige siges, at jeg lige har fået den tilbage fra reparation. Der var en bios fejl. Men det er blevet lavet nu.
Jeg håber, der er nogen derude, der har et smukt svar på hvad jeg skal gøre.
Med venlig hilsen Fatima...
Avatar billede twotimes Nybegynder
16. september 2008 - 20:39 #1
Oplevede ca det samme med en medion. Endte med selv at finde drivere til webcam, netkort etc, men det var et helvede.

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til acers hotline og hører om det er muligt at gendanne fabriksindstillinger efter en fuldstændig formatering som det lyder som om du har lavet.

Men altså, du kan prøve simpelthen at installere drivere selv. Vista kan vist selv finde en del af på nettet, tror jeg...
Avatar billede mivsa Nybegynder
16. september 2008 - 20:57 #2
Hey..
Tak for svaret..
Problemet er, jeg kan ikke komme på nettet.
Plus, jeg stinker til det her. Og jeg vil helst ikke ødelægge mere. Findes der ikke en cd man kan låne eller købe, der genskaber fabriksindstillingerne. Ps. Acer har vildt lang ventetid på deres tlf. ahhhh
Avatar billede pazau Nybegynder
16. september 2008 - 22:16 #3
Acer er generelt ikke noget godt mærke. Deres programmer stinker.

Men derudover, så lån en anden computer, og søg efter drivere til din bærbare på den. Derefter tager du en USB-nøgle og lægger driver filerne over på den.
Avatar billede osigaard Nybegynder
16. september 2008 - 22:25 #4
Brug den skjulte recovery partitione ! !

Sådan bruger du recovery partionen.

Brug af D2d Recovery:
(Denne funktion fylder 10 GB i en skjult partition på harddisken).

Denne gendannelsesproces hjælper dig ned at gendanne C-drevet med de oprindelige programmer, som var installeret , da du købte din notebookcomputer.
Følg nedenstående fremgangsmåde for at genopbygge C-drevet.
(C-drevet omformateres, og alle data slettes). Så opret siggerhedskopi af alle datafiler, før du vælger denne mulighed.

Bemærk: Tryk på<F2> under POST for at starte BIOS-programmet.

Inden du udfører en gendannelse, skal du kontrollere BIOS-indstillingerne.
1.  Kontroller, om Acer disk-to-disk recovery er aktiveret eller ej.
2.  Sørg for, at indstillingen D2D Recovery under Main er Enabled.
3.  Afslut BIOS-programmet, og gem ændringerne. Systemet genstarte.

Sådan starter du gendannelsesprocessen:
1.  Genstart systemet.
2.  Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang gendannelsesprocessen.
3.  Oplysninger om Systemgendannelse finder du i vejledningen på skærmen.
Avatar billede osigaard Nybegynder
16. september 2008 - 22:45 #5
Hvis Recovery ikke vil starte ved at trykke på <Alt>+<F10>.
(Virker nogen gange ikke, når man har fårsøat at installere andet Operativsystem), så er løsningen måske her.

Alt + F10 virker nu ikke altid, hvis det sker kan du gøre følgende - Download og brænd www.helgec.dk/insert.iso (brændes som bootimage, se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html ) herefter kører du programmet www.helgec.dk/gparted.html nu kan du se din recovery partition - højreklik på partitionen - vælg menuen "Manage flags" sæt flueben i feltet "boot" genstart computeren og nu starter du op på recovery

Altså: gå ind på www.helgec.dk/insert.iso gem filen insert.iso, brænd den som et bootimage( Boot-cd) du kan se hvorledes på www.helgec.dk/livecd.html
Boot din bærbare op med den Boot-cd du netop har brændt, kør programmet gparted, det ligger på den boot-cd du lige har lavet.
Fremgangsmåde er beskrevet på www.helgec.dk/gparted.html .

Boot-cd kan laves på den computer du bruger til at komme herind på Experten.  Læs om fremgangsmåden på www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede mivsa Nybegynder
17. september 2008 - 10:59 #6
EN MILLION GANGE MANGE TAK TAK..
DET VIL JEG PRØVE, NÅR JEG KOMMER HJEM. :D
OGSÅ VIL JEG VENDE TILBAGE....
Avatar billede mivsa Nybegynder
17. september 2008 - 18:00 #7
Hej igen..Undskyld mig... Men det fatter jeg ikke en pind af..Jeg må virkelig være dum til det her..Snøft..
Avatar billede mivsa Nybegynder
17. september 2008 - 18:04 #8
Efter hvad jeg har læst, så kræver det vidst en meget itkyndig til at lave en boot-cd.. Im so lost..
Avatar billede mivsa Nybegynder
17. september 2008 - 18:08 #9
Og hvad betyder dette:

Edit windows boot option for: Microsoft windows vista

Path:/windows/system32/winload.exe

partition: 1
Hard Disk: 6c062a24

} /NOEXECUTE=OPTIN

PÅ FORHÅND TAK
Avatar billede osigaard Nybegynder
18. september 2008 - 15:12 #10
Med programmet ISO Recorder v2 , er dett ganske let at brænde en Boot-CD fra en ISO fil.
ISO Recorder v2, lægger sig som en overbygning på Windows XP SP2 indbyggede brændeprogram.  Find frem til den downloadede ISO fil (insert.iso).marker filen, lav højre museklik og vælg punktet i menuer "Copy image to CD", hvorefter Boot-CD brændes.
Link til ISO Recorder v2:
http://isorecorder.alexfeinman.com/v2.htm
Brug det øverste link, der hvor der står Here is the current 32 bit build.
Avatar billede mivsa Nybegynder
21. september 2008 - 15:27 #11
Jeg har ringet til acer, og de sagde egentlig ikke særlig meget til mit problem, ikke andet end, at de ville sende en recorvery cd, til 400kr. Kan det passe man ligefrem skal betale så meget for det.. hmmm.. men kan ikke gøre andet.
De sendte mig en mail, hvor jeg også skal skal skrive min godkendelsesnøgleinformationer. Jeg har det ene godkendelsesnøgle på de der 25 tal. Men jeg mangler den, hvor der kun er bogstaver. Ved i om microsoft vil godtage dette. Eller hvordan kan man skaffe sig det..
På forhånd tak ;)
Avatar billede osigaard Nybegynder
21. september 2008 - 19:30 #12
Den nøgle Acer anmoder om, må være din Product-key: 25 Bogstaver og tal, står på en label under bunden af din bærebare.
Hvis du ikke har modtaget et ægthedsbevis til Works, kan du jo ikke oplyse dette til Acer.  Har du modtaget Works på en CD, så didder ægthedsbeviset sikkert der.
Avatar billede mivsa Nybegynder
21. september 2008 - 20:41 #13
Jeg har de 25 bogstaver men jeg mangler desværre den anden second product key. Jeg har en opgraderings cd, men det er ikke noget på. Hmm  får stress og for tidlige voksende grå hår af det her....
Avatar billede osigaard Nybegynder
21. september 2008 - 21:56 #14
Virker recovery <Alt>+<F10> ikke ? ? ?

Prøv når du starter computeren op, straks holde <Alt> tasten nede, når Acerlogoet viser sig, samtidig trukke gentagne gange på <F10>. Det skulle starte Recoveryprogrammet.
Avatar billede mivsa Nybegynder
22. september 2008 - 10:43 #15
Nej, desværre ikke.. Det har jeg prøvet så mange gange.. æv æv.. Så du skal der en bestilt cd, til at klare misseren.. ;/
Avatar billede PiaP Nybegynder
02. marts 2010 - 09:35 #16
Hej
Nu her på stedet og ikke ekspert på computer...

Jeg sad hele dagen igår og prøvede at får fat på den forpulede d2d recovery som skulle ligge på min harddisk et sted... men det vil ikke og nu er min bærbar i sort. øv øv øv øv

Situationen er den at jeg har haft windows 7 installeret på prøve og nu skal jeg tilbage til vista som computeren havde da jeg købte den.

Jeg har fulgt Helgec.dk... som du henviser til Osigaard... så har lavet den der insert.iso cd og den er også kørt, gparted er fundet og jeg har været inde og tjekke der ligger noget system reserved på 10mb og den står til at boot på den, men alt+f10 vil stadig ikke fungerer...

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP...

På forhånd tak...
Avatar billede PiaP Nybegynder
02. marts 2010 - 09:36 #17
forresten der er en Acer Extensa 7620G
Avatar billede PiaP Nybegynder
02. marts 2010 - 10:55 #18
Har fået at vide at jeg skal oprette mit eget spørgsmål så det gør jeg lige...