Avatar billede kizzmynutz Nybegynder
16. september 2008 - 19:03 Der er 3 kommentarer

Excel connections til excel og access

Jeg sidder på mit arbejde og har lavet en kpi viewer til at mål folks præstation. dvs vil sige jeg modtager et excelark fra vores analyse afdeling med hvilke tal de forskellige medarbejdere har opnået, den information kopiere jeg over i mig eget ark hvor jeg laver nogle beregninger på dem.
Alle medarbejderene udfører time registrering i Access og dermed kan de enkelte aktiviteter spores på timebasis.
Derudover har vi et hoved ark hvor alle oplysninger om medarbejderne står med diverse oplysninger om løn og bonus.

Disse to ark og access databasen bliver kombineret i deres egen kpi viewer så de har deres eget ark de kan opdateret - dvs det ark trækker tal fra de to excel og access databasen.

Da vi er omkring 40 mand i afdelingen betyder de visse problemer:
hvis en person åbner sit ark og opdaterer det så begrænser det muligheden for de andre - tror det er fordi opdateringen holder fast i de andre ark.
Jeg har udelukkende brugt excels egne #eksterne data" wisards til at oprette de connections.

Så endelig til mit spørgsmpl, hvad kan jeg gøre for at sikre alle har adgang til at opdatere deres ark hele tiden?

kan man sørge for at excel ved opdatering lukker forbindelsen til arket igen?(hvis det er problemet)

kan man gøre sådan at når access opdaterer så sender den automatisk oplysningerne ud til de andre ark? (samme med data arked jeg har tallene i)

Håber på nogen ideer, jeg har selv lavet det hele - så hvis der er andre ideer er jeg meget åben!

på forhånd tak
Chris Hansen
Avatar billede mugs Novice
16. september 2008 - 19:10 #1
Har ikke så meget forstand på dette, men i Funktioner > Del Projektmappe, kan du afkrydse, om flere brugere skal have mulighed for foretage samtidige ændringer.
Avatar billede kizzmynutz Nybegynder
16. september 2008 - 19:13 #2
Det er rigtig, men der bliver jo ikke lagt data ind i de forskellige ark. den trækker udelukkende data fra de eneklte ark og til ens eget ark.
Avatar billede kizzmynutz Nybegynder
17. september 2008 - 21:37 #3
(bump)