Avatar billede timian Praktikant
16. september 2008 - 17:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

nyt grafikkort

mit 4 år gamle grafikkort er ved at stå af
det er et radeon 9800xl med 2 vga udgange samt s-video og composite video udgang, jeg vil gerne have et godt grafikkort gerne med de samme udgange , dog en dvi istedet for den ene vga-udgang.
Avatar billede john.doe Nybegynder
16. september 2008 - 18:39 #1
et ganske okay kort i en pris der ikke er for voldsom
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=410238&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede meterpunk Nybegynder
16. september 2008 - 20:12 #2
Jeg er sikker på at dit radeon 9800xl er et AGP kort! Du kan derfor ikke bruge det som john.doe referer til, da det er et PCI-E kort. Kom lige med lidt flere oplysninger om din PC, Ellers er det umuligt at råde dig.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. september 2008 - 07:29 #3
Avatar billede timian Praktikant
17. september 2008 - 13:48 #4
Jeg er fuldstændig lost her , hvad skal du vide meterpunk det er en intel pentium4 processer 3,0 ghz der er tv tuner kort i.grafikkortet er med 128ddr ram
Avatar billede Jensen DK Novice
17. september 2008 - 14:25 #5
Hvad vil du indvestere?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
17. september 2008 - 15:26 #6
Vi vil vide hvordan stikket ser ud på dit grafikkort. Er det AGP eller PCI Express?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
17. september 2008 - 16:21 #7
Ja silbidor og sn0wflake har jo ret, det ville være gode oplysninger og din processer, som du jo nu har oplyst. Så skulle vi kunne komme med et eller flere bud, på en god investering.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. september 2008 - 16:41 #8
timian gå i start, kør skriv "msinfo32" så kan du se alle oplysninger om dit grafikkort og en masse andet i computeren.
Avatar billede timian Praktikant
23. september 2008 - 21:46 #9
mit grafikkort stod af og jeg lige så , så jeg fik en til at sætte et nyt i.
Men jeg er ikke tilfreds!
jeg har fundet ud af mit gamle kort var AGP. jeg kan ikke finde oplysningerne om det nye kort i msinfo32 det står ikke under oplysningerne om pcèn og jeg har prøvet at søge grafikkort under komponenter uden held,
det nye kort kan ikke køre med forskellig indstilling på 2 forskellige skærme og opløsningen går kun til 1290-800 og jeg havde tænkt at udskifte til en 22tommer skærm så jeg vil have mulighed for en højere opløsning. det AGPkort slibidor nævner kan det det?
Avatar billede Jensen DK Novice
24. september 2008 - 06:58 #10
Ja det kan det, og oplysningerne om grafikkortet finder du i msinfo32 under kombonenter, skærm, samt under hardwareresurser, hukommelse.
Avatar billede timian Praktikant
24. september 2008 - 11:16 #11
Det er en nvidia geforce7600gt, jeg har fået sat i , men jeg kan få den ombyttet til en radeon hd3650 512mb, hvad er forskellen på den du nævne og den her
Avatar billede Jensen DK Novice
24. september 2008 - 13:17 #12
Hvad er der galt med dit 7600GT? Radeon 3650 er nyere og lidt hurtigere men 7600GT er et udemærket kort, jeg bruger et 7600GS som er dårligere men jeg har ingen problemer det kører fint. Opløsningen bestemmes af din skærm jeg bruger 1440 X 900 til en 19 tommer 16 x 10 bredformat, så når du får din nye skærm så vil du se at du kan vælge højere opløsning.
Avatar billede timian Praktikant
25. september 2008 - 09:58 #13
ja , jeg bliver hele tiden klogere :)
jeg takker for jeres hjælp