Avatar billede Slettet bruger
16. september 2008 - 16:20 Der er 21 kommentarer

Flyt til L.A.

Hej eksperter.
Jeg har i 6-8 måneders tid overvejet at flytte til USA.

Men hvilke ting skal jeg vide/tænke over før jeg flytter.

Først var min plan evt. at rejse 3ugers tid på ferie derover, og så se om det er noget for mig.

Har undersøgt lidt med Greencard, som jeg så skal ha' hvis jeg vil opholde mig mere end 3 mdr., men´har google det og kun fundet frem til forskellige sider med "Green Card Lottery" men det er jeg lidt bange for evt. bare er noget fusk.

Først ville jeg jo som sagt "bare" på ferie derover, men hvor skal man bo osv., planene var nu ikke at skulle bo på hotel i de 3 uger, da det nok løber op i en rimelig sum, hvor jeg heller ville bruge pengene på et hus/lejlighed, men ikke før jeg er sikker på om det er mig jo.
Så kan jeg evt. finde en billigere løsning som stadig lægger i L.A. - ("Downtown") (eller tæt på byen)
Avatar billede twotimes Nybegynder
16. september 2008 - 16:37 #1
Overvej måske en anden by end la. Den er ENORMT spredt ud, og der er ikke noget egentligt downtown.

Mht. visum kan alle danskere vist få et 3 måneders uden videre.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2008 - 17:07 #2
Ja okay, men det er sådan noget jeg vil ta' hen og se.
Men kender du så noget til det med Greencard, for skal jeg flytte vil jeg gerne kunne bo mere end 3 mdr. og Greencard giver jo så også adgang til at studere/arbejde.
Avatar billede twotimes Nybegynder
16. september 2008 - 17:14 #3
Green cards bliver uddelt i det der lottery du selv nævner.

Derudover kan man få visum hvis man har familie i usa, eller hvis man har et job.

vil du være der mere end 3 måneder skal du altså enten kunne dokumentere at have et arbejde eller studie i usa.

Du kan læse mere her http://denmark.usembassy.gov/immigrant_visas.html.

Tror klart det er lettest hvis du kan få arranget et studieophold af en eller anden art...
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2008 - 17:16 #4
Ja okay - så du siger de der lotterier er reale og ikke noget fup halløj?
Avatar billede twotimes Nybegynder
16. september 2008 - 17:40 #5
Der er et green card lottery hvor de totalt tilfældigt trækker lod mellem folk om at få lov til at bo og arbejde i usa.

http://www.usagreencardlottery.org/diversityvisalottery_2009/
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2008 - 18:06 #6
Ja okay jeg kigger på det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. september 2008 - 18:37 #7
Green card lottery - du skal ikke betale på suspekte sider. Brug kun .gov domæner, fx http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1322.html

Men ellers som sagt, er det måske nemmere at få en almindelig arbejdstilladelse.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2008 - 18:50 #8
Okay jeg vil lige undersøge sagen.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2008 - 10:22 #9
Så denne er ikke ordenlig?
https://www.usafis.org/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. september 2008 - 11:32 #10
Hvorfor skulle den være det? Er det et .gov domæner? Men bare du stopper, inden du betaler dem noget, så kan du jo bare prøve ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. september 2008 - 11:34 #11
Sådan lidt firkantet: Green Card Lottery er gratis. Der er firmaer, der tjener på at hjælpe folk med at udfylde papirerne - sådan ud fra devisen: hvis du udfylder forkert, kommer du ikke med, så hellere betale for hjælpen. Men det er faktisk meget nemt at udfylde rigtigt, og man kan sige, at hvis man ikke engang kan klare det, så klarer man sig nok heller ikke derovre.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2008 - 11:48 #12
De alle vil jo ha' penge.
Oprettet mig indtil jeg nåede til delen med beløbet osv., de har squ haft ringet til mig 2 gange.

Men har ikke oplyst noget og havde ikke tid til at snakke med hende.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2008 - 11:49 #13
Men hvor kan jeg finde papirerne?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. september 2008 - 13:22 #14
Jeg tror det står her: http://travel.state.gov/pdf/2009DVInstructions.pdf
"Papirerne" er jo så i dag elektroniske http://www.dvlottery.state.gov/
Du skal lige have tålmodighed lidt endnu ;)
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2008 - 18:56 #15
Ha' tålmodighed omkring hvad siger du? :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. september 2008 - 20:31 #16
The DV-2010 Lottery begins at Noon EDT on October 2, 2008...
Avatar billede GreenCard Nybegynder
14. juli 2009 - 18:17 #17
Denne hjemme side beskriver det amerikanske green card lottery program i detaljer på dansk
http://www.usadiversitylottery.com/dk/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. juli 2009 - 18:24 #18
Det er også en af de "svindel"-sider, der tager penge for noget som er ganske gratis. Man skal tilmelde sig på den officielle side - 0 kroner og 0 $.
Avatar billede Thomas Smith Praktikant
30. maj 2017 - 11:31 #19
Ja man kan ansøge helt gratis på www.state.gov men kun i Oktober.

I følge den amerikanske stat bliver 65% diskvalificeret hvert år så måske en ide at benytte en professionel service for et lille gebyr.

Jeg ved http://www.usgreencardoffice.com har dansk support og sidder i London.

Her kan du desuden se fordelen ved at benytte dem, http://www.usgreencardoffice.com/dk/green-card-lottery

Eller du kan ringe til dem på +44 207 100 1469
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. maj 2017 - 12:11 #20
#19
Mon ikke opretter allerede er flyttet? Tråden er ikke helt ny ;-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. maj 2017 - 12:12 #21
Desuden har han slettet sin konto...