Avatar billede rexon Nybegynder
15. september 2008 - 22:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

joomla overskrift + mail

Hej, jeg er i øjeblikket ved at lave på en side med Joolma/VirueMart. Adressen er Fashionbelts.dk

Systemet kører fint der er dog nogle småting jeg døjer med at finde ud af.
1. Hvordan ændrer jeg overskriften i selve indkøbskurven så den også bliver til en grå "hovedoverskrift" som på de andre sider.
(altså stien til den fil hvor jeg ændrer det)

2.Hvordan ændrer jeg på de standartmails som V.mart. selv sender ud til brugerne når fx. varen er afsendt. Vil bare lave tilføje lidt på slutningen af brevet.

På forhånd tak.. kan en af spørgsmålene besvares vil jeg godt give point alligevel.
Avatar billede zips Juniormester
16. september 2008 - 01:44 #1
Hvis det er teksten "Indkøbsvogn" som du vil have en anden farve på, er den stylet i filen template.css under h2, .contentheading

Men husk at den også ændre farve på andre med samme class

Teksten til standartmails vil jeg mene står i sprogfilen.
Avatar billede rexon Nybegynder
16. september 2008 - 12:14 #2
ja men problemet er at jeg gerne vil have den til at blive til en anden slags overskrift. For hvis jeg ændrer det i css. filen bliver alle underoverskrifter ændret og det er ikke meningen!
Derfor.. spørgsmålet mht. indkøbsvogn er..
hvor henne ændrer jeg <h2>Indkøbsvogn<h2> til en <h1> Indkøbsvogn <h1> (fx)
?
Avatar billede zips Juniormester
16. september 2008 - 13:00 #3
Da jeg ikke har joomla er det ikke så nemt, men jeg ville nok søge i dine filer efter dette <!-- Cart Begins here --> og kikke efter en <h2> lige før dette og ændre den til <h1>
Den skulle ligge i en div med class nopad som jeg ser det med vis kilde.
Avatar billede rexon Nybegynder
16. september 2008 - 16:39 #4
Zips: lav et svar så får du dine point.. :)

Til andre med samme problem kan jeg sige at filen ligger her:
components\com_virtuemart\themes\default\templates\pages\shop.cart.tpl.php

For at ændre det til en ordinær overskrift ændrede jeg til:
echo '<div class="componentheading">'. $VM_LANG->_('PHPSHOP_CART_TITLE') .'</div>

Det er mig en gåde hvorfor de ikke har sat den til at være det fra starten af...
Avatar billede zips Juniormester
16. september 2008 - 17:01 #5
Her er et svar :)
Avatar billede zips Juniormester
16. september 2008 - 17:25 #6
Tak for point :)
Avatar billede rexon Nybegynder
16. september 2008 - 18:27 #7
np da :)
og tak for svaret.. dethjalp mig med at finde frem til løsningen :)
Men hvis der er nogen der ved hvor man kan ændre de der standard e-mails i virtuemart så må i meget gerne skrive det.
Kan ikke rigtigt finde det.
Avatar billede zips Juniormester
16. september 2008 - 18:50 #8
Stå det ikke i en sprogfil som jeg skrev?
Ellers kan du søge på noget af den tekst som du få på den mail i alle dine filer og se om du kan finde det på den måde.
Avatar billede rexon Nybegynder
17. september 2008 - 16:12 #9
har kigget alle virtuemart sporgfilerne igennem, men kan ikke rigtigt finde det der...
Men ja må lige søge noget mere ;)
Avatar billede zips Juniormester
17. september 2008 - 16:48 #10
Har du ikke lidt af den tekst som bliver sendt i den mail som jeg kunne se, så vil jeg prøve at se om jeg kan finde det, har lige hentet de danske sprogfiler til virtuemart
Avatar billede rexon Nybegynder
17. september 2008 - 21:46 #11
Du skal VIRKELIG have tak :)
Her er et bekræftelses brev med bruger "test2":

Hej test2 test2,

Tak for din registrering hos Fashionbelts.dk. Din konto er oprettet og skal aktiveres inden du kan bruge den.
For at aktivere din konto skal du klikke på følgende link eller copy-paste det ind i din browser:
http://fashionbelts.dk/index.php?option=com_user&task=activate&activation=38e580ff13b3d8c063ae7f89c1e52205

Efter aktivering kan du logge på http://fashionbelts.dk ved at bruge følgende brugernavn og adgangskode:

Brugernavn - test2
Adgangskode - test2
Avatar billede zips Juniormester
17. september 2008 - 21:57 #12
Hej rexon

Teksten ligger i mappen common i filen danish.php og starter i linie 745 og ser sådan her ud

    'USEND_MSG_ACTIVATE' => 'Hej %s,

Tak for din registrering hos %s. Din konto er oprettet og skal aktiveres inden du kan bruge den.
For at aktivere din konto skal du klikke på følgende link eller copy-paste det ind i din browser:
%s

Efter aktivering kan du logge på %s ved at bruge følgende brugernavn og adgangskode:

Brugernavn - %s
Adgangskode - %s'
Avatar billede rexon Nybegynder
17. september 2008 - 22:08 #13
sådan! .. du skal virkelig have mange tak!
Dejligt at der findes nogen af din slags ;)

men de andre breve kan jeg også finde der så?
Avatar billede zips Juniormester
17. september 2008 - 22:27 #14
Ja det ser ud til at alle mails stå i denne fil.
Avatar billede rexon Nybegynder
17. september 2008 - 22:45 #15
Tak skal du have :)
Hvis du lige kunne tænkte dig 200p til kan du lige lave svar på topic med samme navn under "design" ;)
og endnu en gang virkelig mange tak for hjælpen!