Avatar billede monic Nybegynder
25. juni 2001 - 22:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation efter formatering

Når jeg har formateret en harddisk, hvad gør jeg så når jeg vil installere win98? Jeg mangler hvad jeg skal skrive i kommandolinjen afhængigt af om jeg nu installerer med eller uden cd-rom drev - jeg håber på hurtig hjælp, da jeg har været ude for fejlmeddelelsen:
CDR 101: Not ready ved læsning af drev E
Afbryd, forsøg igen, meld fejl
Avatar billede leif Seniormester
25. juni 2001 - 22:25 #1
Det er jo fordi den ikke kan læse E
Avatar billede leif Seniormester
25. juni 2001 - 22:25 #2
Du har vel en startdiskette til install, som du sætter i og så skulle resten næsten køre af sig selv.
Avatar billede double-g Juniormester
25. juni 2001 - 22:26 #3

Du skal boote op på en win98 bootdiskette, der understøtter dit cd-rom drev.
Der får du valget mennem at
1. starte uden cd-rom support
2. starte med cd rom support

Avatar billede double-g Juniormester
25. juni 2001 - 22:29 #4

Hvis du ikke har en win98 bootdisk kan du downloade en her :
http://www.drd.dyndns.org/disks/images/wboot98se.exe
Avatar billede halifax Nybegynder
25. juni 2001 - 22:36 #5
Du har jo win98 på cd-rom (har du oplyst i et andt spørgsmål) Så du Skal boote på diskette og vælge med cd-rom support. Hvis din bootdiskette er rigtig går det helt af sig selv.
Skift så til dit cd-rom drev (cd x: hvor x er bogstav for cd-ron) og skriv install.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2001 - 00:33 #6
Hvis det drejer sig om windows 98SE, så er det da blot at boote fra CD-rommen så kører det hele da af sig selv, eller så kan en startdiskette til samme system, da gøre underværker.
Avatar billede mr.intel Nybegynder
26. juni 2001 - 13:38 #7
Jeg har formateret min compaq, der skete der ikke noget med cd-romdrevet :-)