Avatar billede rekman Nybegynder
15. september 2008 - 11:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win XP Opstart står på Engelsk Tastatur, kan ikke logge ind i Win

Hej.
Jeg har lige fået sat mine brugere i system på min Laptop, Jeg har en der hedder "GÆST" som er begrænset. Og så fik jeg desværre omdøbt min "ADMIN" til mit navn René.
Det ser meget flot ud på loginskærmen, men når jeg skal logge ind, kan jeg ikke skrive Æ, eller bruge apostoffen i mit navn, så jeg får fejl i login hele tiden, og kan bare ikke komme ind i min computer... Hvad kan jeg gøre for at rette op på det?

Jeg bruger Windows XP.
Avatar billede tonygk Nybegynder
15. september 2008 - 11:50 #1
Du kan muligvis bruge ASCII tabel. Det betyder , hvis du holder AIT nede, og taste 146, får du Æ.

Her kan du læse mere om det.
http://www.3-d.dk/ascii-tabel.html
Avatar billede vejmand Juniormester
15. september 2008 - 11:56 #2
Jeg ved ikke hvorfor den gør som den gør, men du kan sikkert ændre det tilbage som det var før:
Start op i fejlsikret tilstand (F8 under opstart) og lav en systemgendannelse derfra:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede speedpii Nybegynder
15. september 2008 - 11:57 #3
opstart i fejlsikker tilstand hvis der ikke er pass på det, og fjerne dit logind/lave et andet. så kan du altid ændre det tilbage til rené ved at smide dansk tastatur på.. find en vejledning ved at søge på filen kbdda.dll :) (kbdda.dll er navnet på filen til dansk tastatur)
Avatar billede speedpii Nybegynder
15. september 2008 - 11:59 #4
fejlsikret tilstand kommer du i ved at trykke f8 under opstart :)
Avatar billede jokkejensen Novice
15. september 2008 - 14:42 #5
Alt+shift for at skifte sprog på keyboard..
Avatar billede rekman Nybegynder
15. september 2008 - 17:23 #6
Så blev det fikset.. Gal hvor blev jeg nervøs. :-)
Jeg brugte Tegntabellen som "tonygk" skriver om, men den der er indbygget i Windows, fandt kommadoen for "é" og fik så skrevet mit navn og kunne derefter logge ind, og skynde mig at ændre til Admin igen :-)

Jeg siger tak for hjælpen. tonygk, hvis du skriver smider jeg pointene over til dig...
Avatar billede tonygk Nybegynder
15. september 2008 - 20:17 #7
Her er mit svar, og velkommen.