Avatar billede haxthausen Nybegynder
14. september 2008 - 20:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tastauret virker kun hver anden gang computeren startes

Jeg har en Acer Aspire 3000, den har fået ny harddisk 160GB og Recovery cd'er er installeret og det virker fint (XP), men tastaturet, mousepad og andre knapper virker ikke før maskinen er genstartet, altså hver anden gang, for at slukke og genstarte er det nødvendigt at tage batteriet ud. Extern USB mus virker. Bios er ver. 3a31, der er den sidste nye fra Acer. Bios er sat til Default. Tastatur-driver er en standard Microsoft. Jeg har haft en anden Windows XP installeret med samme resultat.
Avatar billede nva Praktikant
15. september 2008 - 09:53 #1
Hvis den kører normalt, når du kun har tilsluttet netstrøm, så skal du nok have et nyt batteri.
Avatar billede haxthausen Nybegynder
15. september 2008 - 10:19 #2
Batteriet er stort set ødelagt, så den køre kun på netspænding. Når jeg bliver nødt til at tage batteriet ud, er det fordi det er den eneste måde jeg kan slukke maskinen på! Start-Lukl computeren virker ikke, heller ikke hovedafbryderen. og det er altså kun hver anden gang den er tændt at det ikke virker...
Avatar billede nva Praktikant
15. september 2008 - 10:24 #3
Jamen hvorfor sætter du så overhovedet batteriet i, når du ved det ikke virker? Svaret har du jo så allerede selv.
Avatar billede haxthausen Nybegynder
15. september 2008 - 12:10 #4
Når jeg skriver at den køre på netspænding, er det fordi den er tilsluttet 220V, men det betyder ikke at den fungere med batteriet taget ud, det er der vist ingen bærbare pc'er der kan. At jeg er nødt til at tage batteriet ud for at slukke maskinen, skyldes at batteriet er 7% opladet og hvis jeg bare taget strømstikket ud, tager det 5-8 min før den går helt død. At batteriet er dårligt tror jeg ikke har indflydelse på mit tastatur problem.
Avatar billede nva Praktikant
15. september 2008 - 12:56 #5
Normalt virker en bærbar fint med netspænding uden batteriet er sat i. Men jeg har på fornemmelsen at du nægter at lytte til mig.
Prøv at fjerne batteriet - hold powerknappen inden i 10 sekunder - tilslut netspænding men IKKE batteri. Hvordan kører den så?
Avatar billede haxthausen Nybegynder
15. september 2008 - 13:21 #6
Det vil jeg prøve, jeg vender nok først tilbage sent i aften eller imorgen
Avatar billede haxthausen Nybegynder
15. september 2008 - 15:42 #7
Den køre fint, har genstartet et par gange og den køre stadig fint. Har isat batteriet og problemet genopstår. Fjerner batteriet igen og alt køre fint, må konkludere at du også på dette punkt har fuldstændig ret (det andet punkt er:"Men jeg har på fornemmelsen at du nægter at lytte til mig.", og det skal ikke ske igen).
Hvis du tilfældigvis har noget der ligner en forklaring på hvorfor batteriets tilstand har indflydelse på tastaturet, hver anden gang, er jeg meget interesseret. Med et sådant problem bliver det let til flere dage og mange timers arbejde, så jeg er dybt taknemmelig over der er kommet en løsning...
Avatar billede nva Praktikant
16. september 2008 - 07:51 #8
Glæder mig du lyttede hehe ;)

Jeg kan ikke give dig forklaringen, men det er meget ofte batteriet, der er den skyldige, hvis musen eller tastaturet reagerer mystisk på en bærbar.
Avatar billede haxthausen Nybegynder
16. september 2008 - 14:52 #9
tak.