Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 14:29 Der er 50 kommentarer og
2 løsninger

Computer fyldt med virus.

Hej. Min lillesøster som har en bærbar (Acer), med windows XP på. Den er simpelhen FYLDT til randen med alle mulige virusser/spywares - jamen næsten alt.

Så som: Spyware, Adware, Backdore, Dialer, Trojan, Rogue, Worm.

Hun har et virus program der hedder f-secure - men probemet er at den finder ikke virusserne. Derfor downloadede hun et virus program ved navn Antivirus 2009 - er det sikkert? Vi har prøvet og slette det, da det jo ikke er godt og have 2 virus programmer på samme tid. Men det bliver ved med og være der.

Jeg føler bare ikke man kan mærke på den at den har virus, altså den er hurtig som altid.

Jeg ved ikke om den eneste vej er fomatering?
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 14:35 #1
ps: Den blokere internettet. Den skrivr "blocked" undtagen google.

"Google has detected unregistered Antivirus 2009 copy on your computer. Google recommends you to activate Antivirus 2009 to protect your PC from malicious intrusions from the Internet".
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2008 - 14:36 #2
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmer foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2008 - 14:43 #3
Bare hent programmerne på en anden maskine og kopir dem over.
Avatar billede pazau Nybegynder
14. september 2008 - 14:44 #4
Antivirus programmer an altså også være falske. Antivirus 2009 er en af dem der falske. Den installerer bckdoors, keyloggers, trojaners, virusser, spyware, med mere.

Når den er så fyldt med lort, så formatér og geninstallér Windows. Alt andet er en besværlig løsning.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 14:48 #5
Okay, jeg tror heller ikke at jeg vil rode mere det. Det er som d siger for besværligt.

Men, hvordan formater man?
OG er det ikke noget med man kan ligge dte man ikke vil have slettet over på d-drevet?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2008 - 14:49 #6
gå i kør og skriv msconfig og slå den fra der ellers kommer du aldrig af med antivirus2009 som er en virus i sig selv prøv superantispyware som du henter inde på http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#superantispyware programmet finder virussen
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 14:50 #7
Hvad er backdoors endelig?
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 14:51 #8
MEn kommer jeg ikke af med antivirus2009 når jeg fomater?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2008 - 14:55 #9
Det du ikke vil miste skal over på en ekstern HD. og begge drev skal formateres ellers er der kun mit link som fjerner 2009 det er prøvet her på eksperten flere gange med held hver gang.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 14:57 #10
- Hvad er backdoors?
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 14:57 #11
Og hvad er en ekstern HD?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2008 - 15:01 #12
Det er en harddisk som tilsluttes via USB porten.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2008 - 15:01 #13
Det andet er en bagdør.
Avatar billede pazau Nybegynder
14. september 2008 - 15:04 #14
En backdoor, åbner en sårbarhed i Windows, hvor virusserne kommer ind på maskinen og bliver installeret i baggrunden uden du ved det.

En formatering sletter ALT på harddisken. Så ALT hvad du skal gemme, skal du lægge over på en anden harddisk, eller en USB-nøgle.

En formatering kan gøres på mange måder, men det bedste er hvis du har en XP installations CD.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 15:05 #15
bagdør til hvad?

Så vil det sige at hvis min søster ikke havde downloadet det skide antivirues2009 så havde vi ingen virus på bærbaren?
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 15:06 #16
Okay.

Jeg tror det er nemmere og formatere?
hvad siger i? Hvad ville i gøre?
Avatar billede pazau Nybegynder
14. september 2008 - 15:09 #17
Der kunne jo sagtens have været virusser på i forvejen før Antivirus 2009 blev installeret.
Jeg ville formatere og geninstallerer hvis jeg var dig.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 15:10 #18
- Mht. usb'en, kan virussenikke "hoppe" med over på den, også det hele bare starter forfra når man har fomateret? Hvis de filer man tager over på usb'en at der ervirus i dem?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2008 - 15:12 #19
Det må du selv om, det Malware program jeg linker til tager ca. 20 min så er 2009 væk CCleaner ryder op og kan bruges flere gange om ugen og der er link til brugsvejledning.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 15:13 #20
- Det er fordi, min far har et video program på bærbaren (det er hans gamle arbejds computer). Det video program fik han med sit arbejde herpå. Det er et program til 2000 kr. Kan han ikke få det med, så det ikke er tabt?
Avatar billede pazau Nybegynder
14. september 2008 - 15:15 #21
Nej, programmet kan ikke reddes. Kun hvis du har installations Cd'en.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 15:26 #22
Okay, nu gik computeren lige amok!
- der kom en pop up hvor den skrev den havde fundet en frygtelig virus, og om jeg ville slette den. Så trykkede jeg "nej". Også kom der fuldstændig blå skærm, hvor den skrev alt muligt. Jeg slukkede den så, men jeg tør ikke tænde den. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre?
Avatar billede pazau Nybegynder
14. september 2008 - 15:59 #23
Du skal starte den, og straks isætte Windows XP disken. Når der står at du skal trykke på en vilkårlig tast for at starte fra CD, så gør det.

Derfra fjerner du partitionen hvor Windows er installeret, og installerer derefter Windows igen.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2008 - 16:33 #24
silbidor -->> nå du er nok høj i hatten kun dit der virker ha ha
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2008 - 16:49 #25
S.A.S. tager ikke 2009.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 18:32 #26
Hvad mener i med S.A.S?
Og hvorfor gik den i "blå"?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2008 - 18:35 #27
S.A.S. super anti spyware.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 18:38 #28
Er bærbaren ødelagt?
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 19:57 #29
tager den ikke virus programmet, det link du har lagt?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2008 - 20:21 #30
Var der nogen der påstod at "eksperten" er blottet for underholdende læsning
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
14. september 2008 - 21:22 #31
helgec: hvad mener du?
Avatar billede pazau Nybegynder
14. september 2008 - 21:48 #32
Helgec mener at selvom mange af os foreslår at du geninstallerer Windows, så ignorerer du os fuldstændig og bliver med at plapre om problemet.
Hvad med at lytte og prøve noget fremfor at hulke om "hvad skal jeg gøre"?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. september 2008 - 06:30 #33
Jeg viste at der ville blive problemer, derfor holder jeg stadig på at mit link 14/09-2008 14:36:24 var det bedste bud i første omgang, for alle dem der her på eksperten har haft virus 2008 og 2009 er blevet kureret med det link.
Men da nu ulykken er sket så er der her en vejledning til at installere XP.
http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede Jensen DK Novice
15. september 2008 - 06:34 #34
Hej helge du var længe om at melde ind, men du sad måske og nød det, det har også været sjovt, bare ærgeligt at de står i kø for at komme med gode råd, som spørgeren ikke kan finde ud af.
15. september 2008 - 06:54 #35
Generelt guide med billeder ->
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

samt
http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

(Dette fordi <helgec> via http://www.helgec.dk/xp-install.html stadig advarer MOD at install M$ ServicePack... Det er jo nok ikke for 'sjov' at Microsoft udsender den slags opdateringer. Samt en del programmer ikke virker uden nævnte M$ ServicePack...)
Avatar billede Jensen DK Novice
15. september 2008 - 07:19 #36
larry var det ikke en god ide at du fik helge til at rette det.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2008 - 12:31 #37
14/09-2008 16:49:57 S.A.S. tager ikke 2009.--> Det gjorde den nu på min kones computer. Efter at have kørt SAS og fjernet mapperne i stifinder,  Var der ikke spor tilbage ( fik det tjekket hos karise larry bagefter )
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2008 - 12:33 #38
Avatar billede Jensen DK Novice
15. september 2008 - 13:37 #39
Det er altså mit link der rensede den og ikke S.A.S. jeg har set loggen som larry godkender.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. september 2008 - 13:51 #40
Jeg vil godt se loggen fra SAS.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2008 - 15:31 #41
silbidor---> du burde have tillid til hvad andre skriver på eksperten

Her er loggen. Efter at SAS havde scannet var der ingen problemer med at fjerne den sidste fil og mappen i stifinder

SUPERAntiSpyware Scan Log
http://www.superantispyware.com

Generated 08/18/2008 at 10:43 PM

Application Version : 4.15.1000

Core Rules Database Version : 3538
Trace Rules Database Version: 1527

Scan type      : Complete Scan
Total Scan Time : 00:14:25

Memory items scanned      : 512
Memory threats detected  : 1
Registry items scanned    : 5863
Registry threats detected : 1
File items scanned        : 0
File threats detected    : 1

Rogue.XP AntiVirus/Resident
    C:\PROGRAMMER\ANTIVIRUS 2009\AV2009.EXE

Rogue.AntiVirus 2009
    [67149285275066044980284042583551] C:\PROGRAMMER\ANTIVIRUS 2009\AV2009.EXE
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2008 - 15:33 #42
Det er altså mit link der rensede den og ikke S.A.S---> hvad mener du  her??????
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2008 - 16:01 #43
http://www.eksperten.dk/spm/842100

Hvis du stadig ikke har tillid til, hvad andre siger så læs denne tråd, hvor jeg blandede mig, da det samme var sket på min kones computer.

Jeg aner ikke, hvad dit link er ????
Avatar billede Jensen DK Novice
16. september 2008 - 06:35 #44
Efter dette, Kommentar: ninakaroline
14/09-2008 18:32:45 Hvad mener i med S.A.S?
Og hvorfor gik den i "blå"? kan det bare undre hvordan man har fået SAS til at foretage en scanning, men der er nok sket det at den har formateret under installationen af XP som så har fjernet 2009 og derfor ikke kan vise noget på efterfølgende scanninger.
samsonjens med hensyn til din log kan det da godt tænkes at der er kommet en opdatering, som så efterfølgende kan fjerne omtalte spyware, det har de så bare været længe om, og derfor er programmet blevet fravalgt, og det ved man så først nu.
16. september 2008 - 06:54 #45
<ninakaroline>: Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede Jensen DK Novice
16. september 2008 - 07:48 #46
samsonjens hele misforståelsen opstår fordi du blander dig ind i tråden som om du er den oprindelige spørger.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2008 - 08:08 #47
Når der bliver skrevet noget forkert er det klart at jeg gør opmærksom på at jeg har en anden oplevelse

Det drejede sig jo om SAS kunne fjerne 2009, hvad der gik uden problemer på min kones computer.

Du kunne bare have tillid til, hvad andre skriver.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2008 - 14:41 #48
Ingen respons  ninakaroline ?

bed den der løste dit problem om et svar eller accepter eller afvis det svar, der er givet. Hvis dit problem ikke er læst fortæl lige om det
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2008 - 08:02 #49
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
22. oktober 2008 - 09:31 #50
Oka
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
22. oktober 2008 - 09:49 #51
Rolig! Jeg spurgte om hjælp på den her side, fordi folk virkede til at forstå. Men man får den ene ”rykker” efter den anden. Jeg kan ikke forstå halvdelen af hvad der bliver sagt! JEG ER NYBEGYNDER indenfor computere UNDSKYLD! Men det er jeg. Og jeg vil ikke skældes ud fordi der ikke gives respons 1 – 2 dage efter et forslag. Jeg oprettede slet ikke dette spørgsmål for at folk skulle begynde at diskutere om hvad jeg skal og hvad jeg ikke skal. Der var nok også en grund til at jeg blev ved med at ”plapre” og ”hulke” om problemet, jeg hulkede aldeles ikke! Jeg forstod ganske simpelt ikke hvad jeg skulle gøre! Hvis nogle af jer ikke kan forklare det på en mindre kompliceret måde, må i lade være med at deltage i sådan nogle spørgsmål.

Til jer der vil vide det: Så gik jeg til min fætter, og han hjalp mig med at formatere den. Så nu virker den helt fint igen.

Tak for hjælpen.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. oktober 2008 - 10:27 #52
Det er helt fint at du har fået den til at virke, så jeg syntes at det ville være en god ide at lukke tråden.
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar