Avatar billede heramir Nybegynder
14. september 2008 - 11:06 Der er 1 kommentar

Problemer med Creative SB Audigy

Hejsa

Jeg købte ny computer for ganske kort tid siden, men døjer med nogle lydproblemer. Jeg har et Creative SB Audigy SE lydkort. Dog skal det siges, at der også sidder et onboard lydkort i computeren, men det har jeg disabled det via BIOS'en. Problemet er, at der i nogle spil(fx WoW og Anno 1701) er vildt dårlig lyd, altså hvor lyden knasser. Hvis jeg slår lyden fra, og spiller noget musik imens disse spil køre, bliver lyden også dårlig der. Men hvis jeg hopper ud på skrivebordet, så spillet ligger i baggrunden, er der ingen problemer. Jeg har prøvet at opdatere driverne uden resultat. Jeg har kørt Creative Diagnostics, hvor den fortæller mig at DirectSound ikke fungerer. Har prøvet at følge de råd den giver mig, men det hjælper ikke. Nogen, der ved hvordan man skal gribe denne her sag an?? Hvordan kan man få DirectSound til at fungerer??

Det skal lige hurtigt siges, at jeg har installeret Win XP Home Edition. Og jeg har prøvet at installere DirectX, uden resultater

På Forhånd Tak:)

Heramir
Avatar billede c-holst Novice
14. september 2008 - 17:50 #1
prøv at gå i enhedshåndteringen.
slet alt hvad der har med lydkortet at gøre,
genstart og installer de opdaterede drivere.

flyt lydkortet til en anden pciport.

ryk lidt rundt på diverse kabler i maskinen

windowsudate skal være i top

prøv at afinstallere direct x  og reinstaller seneste udgave fra MS. mener du skal bruge et tredjepartsprogram hertil. før hed det directxbuster, men jeg tjekker det lidt op.

kør en tur med ccleaner, måske trænger der til at blive ordnet lidt