Avatar billede palleravn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ADSL og WebCam dur ikke sammen

Hej der på linjen.
Jeg har for et stykke tid siden fået ADSL og efter jeg har fået det dur mit Logitech kamera ikke. Der kommer denne medelse, når jeg starter mit program:

    The \"Logitech QuickCam
  Express \" camera device is
  currently in use by another
        application.

Også trykker jeg \"connect\" som er det enste jeg kan, men det gør ingen forskel?
Avatar billede dichael415 Nybegynder
25. juni 2001 - 21:39 #1
Har du andre programmer med Webcamet Til at stå Åbent......Tjek Om stikket sidder ordentligt i :-)
Avatar billede palleravn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:46 #2
stiket sidder fint. Hvis jeg tager ADSL stikket ud og genstarter compurteren så virker det fint.
Avatar billede lykkeb Nybegynder
25. juni 2001 - 21:54 #3
Kører det USB eller hvad ellers?
Avatar billede palleravn Nybegynder
25. juni 2001 - 22:03 #4
ADSL og kamera stikke er begge USB stik
Avatar billede grav Nybegynder
26. juni 2001 - 15:02 #5
Det er fordi den USB hub du bruger til både kamera og ADSL modem har for meget at lave. Prøv med et andet USB stik på computeren, eller køb et USB-pci kort.
Avatar billede palleravn Nybegynder
26. juni 2001 - 17:30 #6
Hvad er et HUP, jeg har ikke mere en de to USB stik. Og hvad er et USB-pci kort?
Avatar billede grav Nybegynder
26. juni 2001 - 18:13 #7
Jeg har to hubs på min pc. Hvert hub har (i mit tilfælde) to USB-porte.
Selvom man kan tilslutte en hulens masse ESB-enheder til hver USB-port i forlængelse af hinanden, kan et hub ikke klare så mange USB-enheder af gangen, da hver USB-enhed kræver ressourcer.
Dit modem og dit kamera sluger åbenbart for mange ressourcer for én hub. Altså skal du sikkert have en ekstra.
En sådan kan købes i form af et PCI-kort (et alm. indstikskort), hvorpå der sidder et antal USB-porte.
Prøv at smutte ned i en computerbutik og hør nærmere - de kan sikkert også be- eller afkræfte min forklaring.