Avatar billede zeimarr Nybegynder
13. september 2008 - 23:41 Der er 5 kommentarer

Internet Disconnecter konstant

Hejsa. Har en 8 mb forbindelse fra tdc, som har været en plage lige siden vi fik den herhjemme. Det smider mig af omkring hvert 5 - 10 minut, hvor fx. msn bare står og popper op konstant fordi den logger af og på.

Har ringet til tdc utallige gange, og intet hjælper. får bare svar om, at de intet kan måle på linjen. Teknikere har skiftet modem, fjerne filteret (Mener jeg nok det hedder) da der allerede sad på stikket, skiftet port til linjen på centralen. De mener kun at problemet ligger hos mig.

Det helt store problem er så, at jeg har haft min computer ude hos fx. venner eller familie. INTET galt med forbindelsen. kører 100% stabilt. Og når så den bliver sat til internettet herhjemme igen, starter det hele forfra. Om forbindelsen er forbundet trådløst eller med et kabel, gør ingen forskel.

Forbindelsen bliver ført igennem en router. Jeg har naturligvis prøvet at sætte forbindelsen fra min computer, og direkte i modemmet.

Udover internettet får vi også tv fra tdc, hvilket også går over internettet. Og det kører uden problemer.

Og spørgsmålet til en million er så:
- Er der nogen der har den fjerneste anelse om hvad der kan være galt?
Avatar billede coderdk Praktikant
14. september 2008 - 00:13 #1
Det lyder som om at dit kobber ikke kan klare den høje hastighed. Symptomerne kender jeg fra fullrate. Jeg bestilte 20Mbps, men den gik konstant ned. Nu kører jeg 8Mbps helt stabilt. Allerede ved 10Mbps begynder den på det. De kunne heller ikke måle noget udsædvanligt på min linje, og påstod at den burde kunne køre 20Mbps. Med andre ord: Prøv at få sat hastigheden ned, måske til 5Mbps (ved ikke om de har et produkt med de specs)...
Avatar billede zeimarr Nybegynder
14. september 2008 - 00:20 #2
Tusind tak for det hurtige svar (: Jeg får præcis samme besked fra tdc om de 20 mb som den burde kunne klare.. Men fordi modemmet kan klare 20, betyder det jo ikke nødvendigvis at kablerne kan .. endnu engang tak
Avatar billede zeimarr Nybegynder
16. september 2008 - 17:43 #3
Har fået sat min forbindelse ned til 4 mbps nu .. den hopper stadigvæk af :/ Nogle andre forslag?
Avatar billede coderdk Praktikant
16. september 2008 - 18:42 #4
hmm jeg er desværre lidt blank, lige nu...
Avatar billede zeimarr Nybegynder
16. september 2008 - 19:15 #5
Ja samme her desværre .. nu har jeg dog sat min computer direkte til modemmet, og ser ud til at kører ret så stabilt lige nu .. meget mærkeligt :/