Avatar billede tpoffword Nybegynder
13. september 2008 - 17:25 Der er 5 kommentarer

Mærkelig skærmbilled - er min pc ved at stå af?

Håber det er rette forum :-)

Min et år gammel pc har pludselig fået et grønlig/blålig skær på skærmen.
Skærmen er afprøvet på anden pc - ingen problem.
Tastatur med medfølgende stik afprøvet på anden pc - ingen problem.
Alt er prøvet.
Jeg bruger ikke min pc til spil, så det er ikke derfor den viser et mærkelig billed.

I skrivende stund bruger jeg nævnte pc som den er
- men er der nogle som kan hjælpe med et svar og mulig løsning?

Jeg har svært ved at foretille mig, at grafikkortet allerede er i stykker med almindelig brug :-(

Jeg håber ikke der er noget yderligere i vejen senere
- håber derfor jeg kan logge på senere :-)
Avatar billede cyberman2006 Nybegynder
13. september 2008 - 18:44 #1
Jeg tror en af benene på grafikkortet VGA-stik er bøjet eller brækket, hvis ikke er det,så det er noget galt med selv Pc-skærm kabel.
Avatar billede tpoffword Nybegynder
13. september 2008 - 19:03 #2
Det med benene på grafikkort er bøjet eller brækket skal jeg ikke udelukke,
men det er jo mærkeligt, eftersom jeg aldrig har rørt ved det :-(

At PC-skærm kabel skulle være i uorden, forstår jeg ikke, eftersom skærm og med kabel har været afprøvet på anden PC, som ovenfor skrevet.

Og ja, jeg kan stadig være på nettet.
- Bare en skam min gamle pc ikke kan bruges på nettet mere :-(
Avatar billede cyberman2006 Nybegynder
13. september 2008 - 19:22 #3
Hvis både benene af stikket og pc-skærm kabel er i orden, så har du tlbage selv grafikkortet, tag kortet op,rens kontakterne og læg den igen på plads.
Avatar billede tpoffword Nybegynder
13. september 2008 - 19:44 #4
Det med en rensning må jeg have en anden til :-)

Som tilføjelse, kan jeg sige, at under Monitor Interactive Test
kan pc´en som det enste ikke vise Rød
- men til gengæld: Grøn, Blå, Sort og Hvid

Hvis det er pludselig pixel fejl er det lidt tidlig :-(

Endelig er der garantien/reklamationen?
Avatar billede cyberman2006 Nybegynder
13. september 2008 - 20:31 #5
Pixel fejl er en lyse pixel på skærm og det er skærmen der fejler.
for at få klart billede på skærmen, skal grafikkort afleverer signalet med
alle grån,blå, og rød.Her mangler den røde del.
Så fejlen ligger i selv grafikkort,kabel mellem skærm og grafikkort, eller
grafikkort stikket.