Avatar billede tution Nybegynder
13. september 2008 - 17:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installationsproblemer med Nvidia Geforce 6200

Hej Eksperter!

Jeg har for nogle år tilbage anskaffet mig en Zepto 2314W med et Nvidia Geforce 6200-grafikkort. For en lille uge siden formaterede jeg og forventede, at jeg som sædvaneligt kunne hente drivere til grafikkortet på Zeptos hjemmeside, men den havde de fjernet. Derfor besøgte jeg Nvidias side for at finde min driver der i stedet, men driveren, som er at finde der, kan ikke installeres. Den skriver "The Nvidia setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit" og så kan der ellers bare trykkes på ok og siges farvel....

For at sikre mig at jeg rent faktisk har dette kort har jeg benyttet PC Wizard for lige at tjekke....

Data for comp:
Operating System :    Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 3

Mainboard:      Intel Alviso
Chipset :    Intel i910GML/i915GMS
Processor :    Intel Pentium M 760 @ 2000 MHz
Video Card :    Nvidia Corp GeForce Go 6200/6400 [NV43]

Nogen ideer til en løsning på mit problem?

Hvis I har brug for mere viden om mit hardware eller opsætningen, er I meget velkomne til at spørge...

Vh Kåre
Avatar billede meterpunk Nybegynder
13. september 2008 - 18:20 #1
Hvis du googler "driver til GeForce go 6200" kommer flere muligheder, du kan jo prøve en af dem.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. september 2008 - 20:46 #2
har du installeret driveren til dit intel chipset?
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2008 - 08:53 #3
Avatar billede peet-49 Novice
14. september 2008 - 09:27 #4
Du har installeret div. driver til bundkortet?
Avatar billede tution Nybegynder
14. september 2008 - 18:11 #5
Takker Haverslev. Ja, og i andre selvfølgelig også... Utroligt jeg ikke lige havde kigget bedre på Zeptos hjemmeside, men det er jo som bekendt øjnene man bliver blind på først.......

Jeg fandt faktisk et forum på nettet, som hjalp mig. Jeg poster lige hvad der stod, så andre kan få glæde af det, hvis de har problemer med at installere deres grafikkort på laptoppen...

".....
Go to nvidia website, get latest geforce dets. Double click on the install icon, it will unzip everythin to c:/Nvidia but fail to run saying no Nvidia hardware detected. Then go to your display properties, adaptor, update driver, click on update, manually chooce the path to the c:/nvidia/forceware80xx etc.. There you will see 2 inf files. Pick the one with the later date, scroll down to 6200 with turbocache technology. You will be prompted that the driver is not signed, install anyway. Reboot, you are done.
....."

God fornøjelse