Avatar billede thundersof Nybegynder
12. september 2008 - 11:36 Der er 4 kommentarer

Powerpointskabelon med skrifttype, som ikke findes i windows.

Hej folks,

Jeg har oprettet en pp-skabelon, med en skrifttype i, som ikke er standard i windows.
Når brugerne skal lave en ny præsentation, vil jeg naturligvis gerne uden om problemet, hvor den tekst blot ændres til "times new roman".

Er den eneste løsning, at få alle brugerne til at installere den ønskede skrifftype på deres PC, eller kan jeg få den til at slå igennem alligevel?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2008 - 11:49 #1
Når man skal bygge en præsentation op, er man jo nødt til at have den font til rådighed som man skal bruge - så ja, du er nødt til at installere den på maskinerne, der skal lave præsentationen.
Avatar billede thundersof Nybegynder
12. september 2008 - 12:36 #2
Hej Ole,

Jeg har i mellemtiden selv fundet ud af det.

Og man kan faktisk godt - i hvert fald i Office 2007. Ved hjælp af Officeikonet i øverste venstre hjørne, kan man komme ind i Powerpoint-indstillingerne og vælge "Gem". Der er nemlig en funktion derinde, som tillader intergrering i skabelonen.

Det er dog kun hvis der ikke er licensbegrænsning på, hvilket der desværre var på lige præcis den type jeg gerne vil bruge :(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2008 - 13:38 #3
:-) - men så har jeg også lært noget i dag. Sad faktisk lige før jeg kom herind igen med samme tanke, men jeg havde nok ikke fundet det alligevel...

Og ja, ophavsret på fonte er noget man ofte er ved at glemme...
Avatar billede thundersof Nybegynder
12. september 2008 - 13:52 #4
Hehe, ja - det er altså lade-sig-gøre-ligt, hvilket er en fed funktion. Det er ophavsrettighederne dog ikke.

www.dafont.com hjælper mig uden om noget af det, da flere af dem er helt gratis.

:)