Avatar billede thegreenfox Nybegynder
11. september 2008 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CRC error frames

Har haft nogle problemer med mit trådløse på det sidste hvor det kunne tage 3-5 refresh forsøg for at loade en side,

Gik så ind og kiggede på min "Receive statestics" i mit Ralink Wireless Utility.

Frames Received Successfully =      491314
Frames Receved with CRC Error =  633156

Er ret sikker på at fejlen skyldes det.

Det skal siges at alle computere i husstanden tager langt tid om at loade hjemmesider. (har dog ikke checket at de får CRC errors).

Vores AP er en WAP4400N

Any help?

Ps opgraderede Firmware i AccessPointet til den nyeste fw, men det hjalp ikke.... kan ikke rigtig finde ud af om problemet opstod efter den forrige opdatering (da der har været nogle problemer med vores udbyder i mellemtiden)
Avatar billede riversen Nybegynder
11. september 2008 - 21:44 #1
har du forsøgt at skifte kanal? har du noget der kunne forstyrre det trådløse signal?
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
11. september 2008 - 22:23 #2
Prøver lige at skifte channel...

Der er ikke andre (synlige) trådløse signaler med en styrke på over 10%...
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
11. september 2008 - 22:33 #3
Sider bliver nu loaded hurtigere, men mit AP har stadig ca 50 Drop Received
Packets pr sekundt
Avatar billede riversen Nybegynder
12. september 2008 - 06:32 #4
crc fejl er et udtryk for at der er en fejl i pakken. Som jeg ser det må det skyldes dårligt udstyr eller noget der forstyrrer signalet. I og med problemerne findes på fra alle hosts, er det i hvert fald ikke netkortenes skyld.
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
14. september 2008 - 15:27 #5
Fandt et hul i en af kablerne, hvor efter jeg skiftede kablet... fejlen er minimeret, men jeg får stadig CRC errors
Avatar billede palski Nybegynder
15. september 2008 - 09:32 #6
Du slipper aldrig for CRC fejl på trådløse netværk, da de køre halv duplex, og der opstår kollisioner, hvis du har mange CRC error, er det typisk overlappende kanaler fra andre Accesspoints, det kan også skyldes støj fra micro ovne og andet højfrekvent støj, visse trådløse telefoner kan også have indvirkning på signalet.