Avatar billede farouche Nybegynder
25. juni 2001 - 20:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

backup af appearance scheme

Hej alle

Jeg har efterhånden fået banket et ret godt appearance scheme sammen som jeg meget gerne vil beholde, men jeg står overfor at skulle formatere min msakine, og ved ikke hvorden jeg laver backup af dette scheme.

Er der nogen der har en ide om hvordan det kan gøres  ??

På forhånd tak..
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 21:12 #1
Kan man få det på dansk?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 21:14 #2
Er det opsætning af dit windows kan du jo bruge et Ghost af din HD hvor win2k er installeret, har lavet et af min, da det ellers tager en masse tid at sætte alt op hvergang der sker noget nedbrud!
Avatar billede farouche Nybegynder
25. juni 2001 - 21:20 #3
Det er lige netop det jeg gerne vil næste gang jeg installere w2k, men denne installation jeg har nu er gået i smadder, så jeg vil starte på en frisk først før jeg laver en ghost af den.
Avatar billede finnras Nybegynder
25. juni 2001 - 21:30 #4
Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt er det dine system settings du skal tage backup af, hvilket du kan gøre fra Windows Backup.
Her vælger du simpelthen kun at tage backup af dine system state data. Det tager bl.a. Schema

/FinnRas
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 21:31 #5
Klart nok, har du ikke Ghost kan man vist hente en trial.
Har fornylig prøvet det, der gik en lille halv time så var systemet reetableret, skønt, men mærkeligt at se et dos program der virker, oven i købet med NTFS system!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 21:32 #6
Det kan være du kan reparere systemet, har du husket SP2 til win2k? Rart at den så også kommer med på Ghosten.
Avatar billede finnras Nybegynder
25. juni 2001 - 22:37 #7
Ghost er et glimrende program til backup af system mm. Jeg har testet Altiris de sidste 3 uger, og jeg må sige at hvis du får brug for masse produktion af PC\'er med samme opsætning er det lige produktet. Ydermere kan det lave tvangsinstallation via netværk, remote control mm.
/FinnRas
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 22:41 #8
finnras> Altiris, hvad er det!
Avatar billede finnras Nybegynder
25. juni 2001 - 22:46 #9
retaxes> Et produkt www.altiris.com - bygget ovenpå en SQL server. Du installere en client til en hvilken som helst computer på netværket fra serveren, genstarter clienten og laver online image af maskinen, ydermere er der ved crash af en client en lille BootWorks, som enten installeres på clienten eller har liggende på en bootdiskette, du kan således lave restore via netværket.
/FinnRas
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 22:50 #10
finnras> Ok, så ved jeg det!
Men det lyder dyrt?
Avatar billede finnras Nybegynder
25. juni 2001 - 22:52 #11
Ja!! Det er for det meste kun til store installationer. Vi har det på prøve i 30 dage - men vi har besluttet at invistere i det. For som du måske ved, gælder der for en computer afdeling at gøre arbejdet så nemt som muligt. hehe
/FinnRas
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 23:00 #12
Ja tak, spørg blot min søn, så det betyder mere at tiden er kostbar og prisen på softwaren mindre ;o)
Avatar billede farouche Nybegynder
26. juni 2001 - 10:52 #13
Det der altiris lyder da meget spændende, men efter hvad jeg kan se laver de en del produkter, men hvilket af dem er det der kan lave det lille trick der tales om  ???
Avatar billede farouche Nybegynder
28. juni 2001 - 17:44 #14
men desværre ingen mulighed for at tage backup af appearance  :o(