Avatar billede zyfer Nybegynder
11. september 2008 - 14:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Intranet sbs 2003

Hej..

Hvordan kan man gøre intranettet(Sharepoint) i SBS 2003 tilgængeligt fra nettet ??

Vil gerne ha at man kan logge sig ind på intranettet ude fra.

Har snart prøvet alt syntes jeg, men kan ikke få hul igennem...
Avatar billede triggy Nybegynder
11. september 2008 - 16:30 #1
Under IIS finder du companyweb, og under properties tilføjer du det domæne det skal køre på i host headers
Avatar billede marky_dk Nybegynder
12. september 2008 - 08:13 #2
Her finder du microsofts egen opskrift til det du søger:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc719928.aspx

MVH
Thomas
Avatar billede triggy Nybegynder
12. september 2008 - 10:53 #3
marky_dk:
Den opskrift er til at bygge et extranet, dvs en web-portal, som er (kan være) tilgængelig for offentligheden.

Det er mig bekendt ikke lovligt med den licens-udgave af sharepoint der er med sbs2003.

Jeg har haft en kammerat der har undersøgt om muligheden for at bygge sit website med netop sharepoint som back-end, og det koster kassen i licens.
Avatar billede marky_dk Nybegynder
13. september 2008 - 07:07 #4
triggy:
Sjovt at opskiften findes på microsoft egen hjemmeside.
Men hvis du kan komme med dokumentation på at det ikke er legalt, vil jeg gerne se den.

Det som din kammarat har ville opbygge har sansynligvis været en sharepoint portal server. Den er langt fra gratis, men kan iøvrigt også langt mere end sharepoint services. Men der er mig bekendt ikke regler om at du ikke må bruge dit intranet (companyweb) fra internettet.

Som jeg læser det er Zyfer heller ikke ude efter at alle skal kunne komme på, kun de brugere som allerede er oprettet på hans server. Brugere som der allerede er licenser til.
Avatar billede triggy Nybegynder
13. september 2008 - 10:19 #5
marky_dk:
Jeg læser det også som at Zyfer kun vil tilgå siden som normalt intranet, blot med mulighed for at komme på uden for huset.
Til det formål virker min løsning i min første kommentar.

Jeg så lige at der står SBS2003 i den guide du har linket til, og det ser ud som om de selv opfordrer til at det er muligt med standard-pakken.
Det er bare ikke den information vi fik fra microsoft, da vi undersøgte det tidligere på året, derfor undrer det mig. Men det kan selvfølgelig være os der er blevet misinformeret.