Avatar billede lab76 Nybegynder
10. september 2008 - 21:14 Der er 11 kommentarer

Trådløst Inet til Stofa - hvordan?

Hej

Har fået en bærbar med trådløst netværk indbygget.

Vil så høre, hvordan jeg får mit internet gjort trådløst, så den kan komme på nettet?

Jeg har en stationær, som stadig skal være på nettet via kabel, men kan nogen hjælpe mig mht hvilke router/modem, som jeg skal købe, så jeg får en trådløs adgang til min bærbare?

Har nogen erfaring med stofa på dette område?

Kan modelnumre osv listes op på de brugbare komponenter, så jeg kan finde dem på nettet, så vil det være en stor hjælp.

på forhånd tak.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
11. september 2008 - 13:35 #1
Du skal købe en trådløs router (Det er med at finde den der lige passer til dit behov). Så skal du have sat den op. Efter det er gjort, så ringer du til Stofa, og fortæller dem at du har sat en router på dit net. De skal så sætte et par flueben inde i deres system, så deres system nu ved at det er din router der holder din IP, og ikke din PC. Så er du kørende. Hvis du efter et par dage ikke kan komme på dit netværk, så skal du ringe ind til Stofa igen for at sikre dig at det har lavet de rigtige indstillinger (Jeg har oplevet at deres tekniske afdeling ikke helt har forstået opgave et par gange).
Avatar billede it-dk Nybegynder
12. september 2008 - 14:40 #2
Du kan også købe en trådløs access point som du kobler samme i dit netværk med routeren / modemmet du har fra din internet udbyder.
Avatar billede palcom Nybegynder
11. oktober 2008 - 12:17 #3
Der er to muligheder når du har StofaNET.

1. Køb selv en trådløs router (ikke accespoint da der er begrænset antal IP'er tilgængeligt), tilslut denne til dit modem leveret fra Stofa.
Herefter skal du tilmelde Routerens Mac-adresse på "Mine Sider".
Du har selvfølgelig også mulighed for at kontakte kundeservice, og de kan derefter smide macadressen ind i deres system.

2. Kontakt Stofa og sig at du ønsker wireless, de har mulighed for at levere en komplet færdig pakke.
Her bliver leveret et trådløst modem som er krypteret og klar til brug.
Du vil betale for oprettelsen af det trådløse netværk(Mener det er 199Kr), og derefter en månedlig ydelse for denne service.
Avatar billede lab76 Nybegynder
16. november 2008 - 13:07 #4
Jeg har købt en trådløs Linksys Router WRT54GL.

Kan nogen give mig en instruktion i hvordan jeg får den sat op til mit stofanet?  Jeg har sat den til, og signalet gå godt nok igennem til min stationær pc, så den stadig kan gå på nettet, men kan ikke få det trådløse signal til at virke, som min bærbare skal kunne logge på.

Håber nogen kan hjælpe med en instruktion.

På forhånd mange tak.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. november 2008 - 14:13 #5
Har du kontaktet Stofa og sagt at du har sat din trådløse router på??
Avatar billede lab76 Nybegynder
16. november 2008 - 14:38 #6
Nej, har ikke kontaktet Stofa, men kan jeg ikke få den til at fungere uden at ringe til dem?

Kan jeg ikke selv sætte den op?

Min bærbare finder godt nok netværket, men kan bare ikke få adgang....hvad kan det skyldes?
Avatar billede lab76 Nybegynder
16. november 2008 - 15:09 #7
Har snakket med Stofa, og de har sat min Router til Allways on. Hvad gør jeg så nu, for at få skidtet til at virke? Min stationære virker stadig, men min bærbare kan stadig ikke komme på nettet?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. november 2008 - 21:29 #8
Så skal du bare følge den vejledning der er med routeren. Husk altid at have et kabel på når du lave opsætningændringer på din router.
Avatar billede lab76 Nybegynder
16. november 2008 - 21:34 #9
Har prøvet at følge vejledningen, men den bærbare kan stadig ikke finde netværket. Den kan sagtens finde andre trådløse netværk, men ikke mit eget. Jeg har flueben i, så netværksnavnet ikke er skjult, så det er ikke derfor.

Er det muligt at nogen kan give en specifik vejledning i hvordan det skal sættes op, således det skal virke?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
17. november 2008 - 08:06 #10
1. Modemmet kobles til!

2. Routeren kobles derefter til modemmet, og routeren begynder at lyse!

3. Det trådløse netkort smækkes i pc'en, Windows finder ud af med det samme, at der er kommet nyt hardware og installere det med et samme (jeg bruger som softwaren fra siden i dette tilfælde Belkin.net)

4. Der efter skal ind i Egenskaber for LAN-forbindelse > Marker TCP/IP og tryk på egenskaber, og der markerer du "Hent automatisk en IP-adresse" og "Hent automatisk en DNS-serveradresse og trykker på OK. (og evt. genstart maskinen, skal man det?)

5. Når kortet er installeret, så finder den automatisk den trådløse forbindelse og man kan oprette forbindelse, den siger så at det det ikke er sikkert og at der er en sikkerheds brist ved at oprettet forbindelse.

5. Så skal man ind i routeren ved at skrive 192.168.1.1 i adresse feltet og evt. laves neværksnavnet om til f. eks Vore Trådløse netværk og derefter..

6...skal man til at kryptere
Avatar billede palcom Nybegynder
17. november 2008 - 15:35 #11
Hvis du ikke kan finde det trådløse netværk på din bærbare pc, er problemet din router eller PC.
Umildbart vil jeg mene det er din router efter som du kan finde andre netværk.
Tag evt. kontakt til Linksys, disse kan sikkert guide dig igennem en fejlfinding.
Kontroller evt. om du kan komme på nettet igennem din router med netværkskabel tilsluttet mellem pc og router.