Avatar billede chriller Nybegynder
25. juni 2001 - 20:12 Der er 11 kommentarer

Viderstilling alt efter land?

Hvis jeg går ind på www.altavista.com, kommer der et lille pop-up vindue der spørger om jeg ikke hellere vil bruge altavista.dk. Hvordan ved den jeg er fra Danmark? Det script kunne jeg godt tænke mig at have fat i!!! Håber i kan hjælpe, da i er eliten :-)

Chriller
Avatar billede twm Nybegynder
25. juni 2001 - 20:18 #1
Jeg tror de har været inde på RIPE og hente en liste over hvilke ip adresser der er std i de forskellige lande
Avatar billede olebole Juniormester
25. juni 2001 - 20:20 #2
<ole>
Prøv:

Netscape:
alert(navigator.language);

Explorer:
alert(navigator.userLanguage);

/mvh
</bole>
Avatar billede nell Nybegynder
25. juni 2001 - 21:56 #3
som Ole skriver så er det noget du kan hente ud af browseren. Det har intet med din IP at gøre.
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. juni 2001 - 22:51 #4
Noget andet er at det er en af de features der grænser til det oversmarte.
Når jeg vælger altavista.com er det fordi den søgning jeg vil lave nok er global.
Når jeg vælger altavista.dk er det fordi jeg vil søge efter noget lokalt i danmark.
men jeg får alligevel sådan en lille tisdsrøvende popop hver eneste gang. :(

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
25. juni 2001 - 23:16 #5
En engelsk browser kan klare dit problem, Jakob. Så bliver du altid stillet om til .com  :oD

Nej, jeg er helt enig med Jakob. Jeg kører f.eks. næsten aldrig med danske versioneringer af browserne (eller anden software), da de er mere fejlfyldte. Derfor vil jeg altid blive opfattet som amerikaner. Nok er jeg lidt mærkelig, med jeg er dæleme ikke amerikaner...!  :o))
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juni 2001 - 00:07 #6
Hmmm... Kan man nu stole på det :-))
Avatar billede someone Nybegynder
26. juni 2001 - 10:01 #7
Det er ikke fordi at popupen irreterer mig! Det er fordi at jeg godt kunne tænke mig den samme funktion på min hjemmeside. Så det er altså kildekoden jeg vil have fat i!!!

Chriller
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juni 2001 - 17:17 #8
Så brug oleboles variable ovenfor. fx med:

<script>

var sprog;
if ( document.all )
    sprog = navigator.userLanguage
else
    sprog = navigator.language;

if ( sprog == \"dan\" )
    window.open( \"dansk_side.html\", \"vinduenavn\", \" featureliste \" )
else
if ( sprog == \"eng\" )
    window.open( \"engelsk_side.html\", \"vinduesnavn\", \" featureliste \" )
else
if ( sprog == \"ger\" )
  window.open( \"tysk_side.html\", \"vinduesnavn\", \" featureliste \" )
else
if ( sprog == \"ita\" )
  window.open( \"italiensk_side.html\", \"vinduesnavn\", \" featureliste \" );

NB: Jeg er ret sikker på at sprogkoderne IKKE er \"dan\" for dansk, \"eng\" for engelsk, osv. du kommer til at researche lidt.

mvh JakobA
Avatar billede someone Nybegynder
27. juni 2001 - 09:15 #9
jo tak jeg prøver det lige. Men tak
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2001 - 20:00 #10
Så vidt jeg kan se virker JakobA\'s kode fint, men tjek alligevel lige forslaget på www.viewsource.dk. (Det er skrevet i asp)
Avatar billede someone Nybegynder
25. juli 2001 - 17:54 #11
Hej Chriller