Avatar billede killermaid Nybegynder
25. juni 2001 - 19:53 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Nyt Firma Navn

Da vi har valgt at lukke vores firma og starte et nyt op, skal vi bruge et nyt navn... Det må meget gerne indeholde: IT, EDB Eller andet det ligesom indekerer hvad vi handler med... I skal helst ikke poste navnene herinde, men sende dem til hsn@arteq.dk ... Vi håber at i har en masse idéer.

\\HSN
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
25. juni 2001 - 19:56 #1
fuck hvor er der mange af disse efterhånden...
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 19:57 #2
hvad er det for et slags firma?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 20:03 #3
tjek din mail!
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 20:04 #4
et svar selvfølgelig ;-)
Avatar billede double-g Juniormester
25. juni 2001 - 20:04 #5

Spørgsmål der gives points for på eksperten skal svares offentligt, så alle kan se svarene.

Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 20:09 #6
ja, han kan jo skrive navnet hvis han vælger et af dem!

Føler du dig uden for?
Avatar billede double-g Juniormester
25. juni 2001 - 20:10 #7

Refererer bare reglerne for eksperten. Vil i gerne slettes da ??

Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 20:14 #8
han kan jo skrive navnet hvis han vælger et af dem!

FORSTÅET!?!?!
Avatar billede double-g Juniormester
25. juni 2001 - 20:16 #9
Refererer bare reglerne for eksperten. Vil i gerne slettes da ??
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 20:41 #10
DET ER SKU FOR DÅRLIGT!!! JEG ER SÅ TRÆT AF ALLE DISSE SPØRGSMÅL!!! DE SKAL BESVARES HERINDE ELLERS GÆLDER DET IKKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 20:48 #11
Avatar billede killermaid Nybegynder
25. juni 2001 - 20:49 #12
Grunden til at jeg skrev via e-mail er at jeg ikke er interesseret i at få alle forslag posted offenligt, det er jo mine point... og det var sq også for ikke at modtage en e-mail fra eksperten om at en eller anden havde kommenteret spørgsmålet...for at få seriøse bud... Jeg poster selvfølgelig \"vinder\" navnet, HVIS der er nogle herfra der \"vinder\"...
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2001 - 20:53 #13
Avatar billede double-g Juniormester
25. juni 2001 - 21:06 #14

point systemet er lavet for at alle kan have glæde af svarene. Derfor accepteres det der med \"mail mig svaret\" IKKE.

mailto:info@eksperten.dk

hvis du ikke tror mig
Avatar billede killermaid Nybegynder
25. juni 2001 - 21:14 #15
double-g -> Hvorfor skulle jeg ? hvis eksperten mener at dette er en groft overtrædelse af deres regler, så håber jeg da at de vil skrive det til mig, og give mig en advarsel eller noget, eller de kan konfrontere mig til www.ekspertenfest.dk (Reklame :)) ) ... det er MINE point, jeg vil da ikke give point ud for at andre kan stjæle dem... Vi giver sq da heller ikke kildekoder ud når vi har givet point for det, det bliver jo også lavet på et andet sted end eksperten.
Avatar billede double-g Juniormester
25. juni 2001 - 21:20 #16

Hvis der er givet points for kildekoder skal de også deles.
Avatar billede killermaid Nybegynder
25. juni 2001 - 21:31 #17
Double-G -> nej det skal de absolut ikke, jeg giver sq da ikke 1000 point for et (f.eks) shop-system, som jeg faktisk har fået lavet... for at du så bare kan stjæle det.... nej da...eksperten.dk er skam også fornuftige
Avatar billede microtec Nybegynder
25. juni 2001 - 23:53 #18
Spørgsmål hvor man skal finde på et firma- eller domæne-navn bliver af en eller anden grund aldrig lukket :o(
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. juni 2001 - 10:32 #19
killermaid >> Når du har fundet et navn så tag lige og post alle de andre (altså også dem du har sorteret fra).
Avatar billede prodic Mester
26. juni 2001 - 11:15 #20
Killermaid->Du skal rent faktisk udlevere kildekoden til det shop-system, såfremt \"lønnen\" har været afregnet i point.
Hvis du ikke vil udlevere den, må du betale penge for det.
Det er Admins helt klare regler.
Avatar billede double-g Juniormester
26. juni 2001 - 20:21 #21
Killermaid >> Se der tager du alvorligt fejl. På eksperten skal alt information være tilgængeligt for alle brugere.
Som prodic siger, så har Admin truffet så mange afgørelser i den slags sager, at der ikke er nogen tvivl om at det er ekspertens politik.

Personligt har jeg ikke spor at bruge hverken firmanavne eller shop-systemer til. Mit eneste formål med indlæggene er at gøre dig opmærksom på at din måde at stille spørgsmål på, er problematisk, så du ikke laver den fejl mere.

Og så synes jeg iøvrigt at du skulle poste navnene frivilligt, når tommyf har bedt om dem.

Avatar billede andreas_admin Nybegynder
27. juni 2001 - 09:29 #22
Navnet kan offentliggøres, når vedkommende har sikret sig rettigheder.

Spm.: Hvorfor er det interessant at vide hvad navnet er ? Når viden skal være offentlig, er det oftest nødvendigt, fordi det kan være en konkret løsning på et teknisk problem. Hvis man bruger sund fornuft som reglerne er opbygget efter, er de meget nemme at fortolke !!
Avatar billede tommyf Nybegynder
27. juni 2001 - 10:00 #23
Fordi der er andre (mig) der også går og pusler med ideer til et nyt firmanavn, så kunne det jo være interessant med lidt inspiration.
Avatar billede killermaid Nybegynder
15. november 2001 - 12:42 #24
jeg ryder endnu en gang op på eksperten, jeg brugte ikke nogle af jeres forslag...i dag hedder mit firma: NSA Computer
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2001 - 12:45 #25
Hvad med: Alt For Mange Mennesker Tror De Kan Alt Med Computere Men De Kan Ikke Engang Finde På Et Firmanavn

killermaid> Latterligt at der skal gå 5 måneder før du lukker dit spm.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2001 - 12:47 #26
BTW: NSA = National Securicy Agency som er en endnu mere lukket tjeneste end CIA. De er i relation med Echelon. Ikke noget som jeg ville bruge som firmanavn.
Avatar billede microtec Nybegynder
15. november 2001 - 12:57 #27
Jeg har efterhånden deltaget i mange \"find på et firmanavn\" og \"find et fedt domæne\" spørgsmål.

Jeg har endnu ALDRIG oplevet at de er blevet lukket og point uddelt :o(
Avatar billede microtec Nybegynder
15. november 2001 - 12:59 #28
PS: Du har stadig været lang tid om at vende tilbage til dette spørgsmål.
Firmanavnet \"NSA Computer\" er oprette 01.09.2001 hos Told & Skat.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2001 - 13:03 #29
Som altid vil jeg her foreslå den meget oversete brug af bogstavlakridser.

1. Køb 2 poser Haribo bogstavlakridser.
2. bland poserne sammen.
3. Tag en håndfuld passende med navnets længde.
4. Ryst hænderne og kast bogstavlakridsene ud på bordet.
5. læg bogstaverne sammen i den rækkefølge de faldt ned på.
6. Husk at indsætte \".dk\" bagefter
7. Dette sikrer et originalt og med garanti frit domæne.
8. f.eks det nye og anerkendte \"taafbwzn.dk\"

God fornøjelse.

/Nikolaj
Avatar billede microtec Nybegynder
15. november 2001 - 13:10 #30
nikolajdu >> LOL
Kan man ikke anvende metoden til top-domænet også?
Det er så kedeligt at det altid bliver \".dk\"
Avatar billede killermaid Nybegynder
15. november 2001 - 13:20 #31
el_barto -> jeg havde bare glemt at checke eksperten, jeg fik en reminder-mail fra dem...
Og jeg kan skam sagtens finde ud af computere, men det kunne jo være at der var der sad med et fedt navn som svingede godt... det er sq ikke bare lige sådan noget man slynger ud. Og jeg har hørt den med NSA, og vores NSA har også en betydning, desuden er vi i DK og ikke USA
Avatar billede microtec Nybegynder
15. november 2001 - 13:29 #32
killermaid >> Frem over vil du i tide og utide blive spurt om \"hvad står NSA for\", så jeg kan lige så godt være den første, der spørger.

Jeg kan se det ikke blot er dine initialer (ellers oplagt).
Avatar billede killermaid Nybegynder
15. november 2001 - 14:03 #33
microtec -> der tager du på en måde fejl, for det er initialer, men ikke kun på mig...
Det er forbogstaverne for efternavnene på de 3 der er i firmaet...
Jeg hedder \"Nielsen\", og det betyder noget så simpelt som: NielsenSchaumannAndersen
Avatar billede microtec Nybegynder
15. november 2001 - 14:10 #34
killermaid >> 3 personer???

Du er forhåbentlig klar over at firmaet er registreret som et personlig-ejet firma hos Told og skat. Det er registreret til en \"Nielsen\".

Det betyder at \"Nielsen\" (du) juridisk hæfter for al den gæld, der måtte komme i firmaet. Også den de 2 andre evt. er skyld i.

Pas lige på med det.
Firmaet burde have været oprettet som en interessentskab.
Avatar billede killermaid Nybegynder
15. november 2001 - 17:59 #35
microtec -> suk...JA, det er jeg klar over, jeg har styr på det hele,...de andre er bare på lønings-listen... lang forklaring som jeg ikke behøver at komme med her... :)

Killermaid