Avatar billede wulffygirl Nybegynder
09. september 2008 - 23:04 Der er 24 kommentarer og
4 løsninger

Bærbaren hakker pludselig

Jeg har haft flere problemer med min bærbar fra Medion.. Jeg har virkelig ikk ret meget styr på computer-sprog men ejg vil virkelig gerne have hjælp med hvad jeg ska gøre.. Jeg har igen lige formateret den og det kørte fint igen. Før hakkede den konstant og jeg vidste ikke hvorfor. Teksten er langsom med at blive skrevet på skærmen, lyden hakker i alt der sker, mapper og internettet bliver åbnet noget tid efter man trykker...
Det skete igen denne gang efter jeg installerede Webcam cd'en . det er blevet installeret før og det kørte fint men denne gang larmede bærbaren meget da den arbejdede...Jeg evd ikke om det er dét der er problemet men det var sådan cirka dér det gik nedad igen.
Håber nogen har nogle ideer til hvad der kan være galt og hvad jeg kan gøre uden at formatere igen. Er lige blevet færdig med at installere programmerne igen.
Avatar billede mascote Nybegynder
10. september 2008 - 00:49 #1
Har du installeret driverne ?
10. september 2008 - 06:47 #2
Generelt:
* Har du fuld WindowsUpdate ?
* Har du korrekte drivers til din hardware ?
Avatar billede nva Praktikant
10. september 2008 - 08:03 #3
Prøv at fjerne batteriet - hold powerknappen inde et øjeblik - sæt netstrøm til men uden batteri. Hvis den nu kører normalt skal du nok have skiftet batteriet.
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
14. september 2008 - 15:54 #4
Karise larry & Mascote: Jeg har foretaget 'recovery' med den cd som hørte med til computeren så jeg mener at jeg har de drivere jeg har brug for.

Nva: Jeg har stort set altid strømstikket i når jeg bruger bærbaren så det kan ikke være problemet.. Dog med batteriet i samtidig.
Avatar billede nva Praktikant
15. september 2008 - 08:01 #5
Jamen så prøv mit forslag - det er jo hurtigt og nemt.
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
15. september 2008 - 22:53 #6
Jeg har lige prøvet dit forslag, nva - det har ikke gjort den store forskel ?
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
15. september 2008 - 23:18 #7
karise_larry
jeg har prøvet at gøre det med windows update men jeg når ikke længere end at klikke på "Hold mig opdateret med windows update" og så siger den "Connecting..." og så kommer jeg ikke videre...
16. september 2008 - 06:30 #8
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede wulffygirl Nybegynder
16. september 2008 - 23:31 #9
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:15:28, on 16-09-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\Program Files\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
C:\Program Files\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPControl.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\wbsecsvc.exe
C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPMemCheck.exe
C:\PROGRA~1\PESTPA~1\CookiePatrol.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgscanx.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Wulff\Desktop\alternativ.exe
C:\Documents and Settings\Wulff\Desktop\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.aldi.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PestPatrol Control Center] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PPMemCheck] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPMemCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CookiePatrol] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\CookiePatrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1143322608609
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus RPC Server (InoRPC) - Computer Associates International, Inc. - C:\Program Files\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Realtime Server (InoRT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Program Files\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Job Server (InoTask) - Computer Associates International, Inc. - C:\Program Files\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
O23 - Service: wbsecsvc - Winbond - C:\WINDOWS\system32\wbsecsvc.exe

--
End of file - 6787 bytes
17. september 2008 - 06:39 #10
Under alle omstændigheder må du ikke køre med både
* AVG8
* eTrust

Afinstall den ene...
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
17. september 2008 - 11:59 #11
karise_larry
Jeg har lige fjernet etrust fra computeren og genstartet.. Nu hakker lyden faktisk endnu mere?!
Jeg ved ikke om der er forskel på om det kører bedre - ikke som jeg kan mærke...
17. september 2008 - 21:09 #12
Kan - foreløbig - mest forestille mig et driver problem ?
Har du nok RAM ?

Hvordan går det med FULD WindowsUpdate ?
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
17. september 2008 - 22:08 #13
Fysisk hukommelse der er tilgængelig 916.972 KB for windows

Windows update står stadig stille ved connecting...
18. september 2008 - 06:23 #14
Generelt -> Afinstaller
* µTorrent - Fildelingsprogram
Grrrrr... Det er jo lige meget hvor meget folk har på af sikkerhed/opdateringer. Hvis de først begynder at 'lege' med P2P programmer - eller retterer relutater derfra - så er det lige vidt !!!
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40284
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47308
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------
18. september 2008 - 06:25 #15
Hent pakken M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da og gem den et sted du ka' finde igen... og _derfra_ install pakken...
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
18. september 2008 - 16:45 #16
Jamen jeg forstår ikke hvordan utorent kan være problemet da jeg har haft det længe inden der var nogen problemer.. Har også haft det på en anden computer.
Og jeg scanner alle filer inden jeg downloader dem med AVG, så det vil sige der ikke er noget galt med det jeg downloader, right?
18. september 2008 - 22:32 #17
[18/09-2008 06:25:14] ...
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
19. september 2008 - 00:13 #18
Hvorfor sender du det der?
19. september 2008 - 06:22 #19
"Hent pakken M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da og gem den et sted du ka' finde igen... og _derfra_ install pakken..."
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
19. september 2008 - 21:22 #20
Det link du sendte inden det sidste dér som også var til pack 3 - det kan ikk installeres, siger den.. Der står det er fordi pakken har et andet sprog end hvad min computer har - eller noget i den stil ..
19. september 2008 - 21:28 #21
Ved nævnte Link ka' du i en menu (midt på skærmen) vælge sprog; prøv lige igen...
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
19. september 2008 - 22:19 #22
Men den står jo allerede valgt i Dansk der hvor der står sprog . ?
Er det ikke den du taler om?
19. september 2008 - 23:17 #23
Joooo - men din XP ser da ud til at være på USA'sk ?
"C:\Program Files\" = US
"C:\Programmer\" = DK

(Er vist ikke den oprindelig XP medfølgende fra "bærbar fra Medion" ???)
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
20. september 2008 - 19:27 #24
Hmm ja det er egentlig meget muligt..
Jeg ved faktisk ikke om det er den oprindelige XP ? Jeg har bare installeret den Windows der var på recovery cd'en og jeg har valgt dansk alle gangene, så forstår ikke hvorfor den er engelsk på nogle punkter :s ?
20. september 2008 - 20:03 #25
... derfor vælg US version af SP3 ...
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
20. september 2008 - 21:03 #26
Hvad er SP3 ?
Men vil alt ik så være på engelsk?
20. september 2008 - 22:33 #27
... prøv !
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
23. september 2008 - 23:05 #28
Inde i "Tilføj eller fjern programmer" er den der pack 3 til stede.. det vil da sige at den ER installeret, ikk?
Så forstår jeg ikke helt hvorfor den siger det ikke kan lade sig gøre før...

Har også et andet problem forresten.. Når jeg vil skrive filer til en DVD cd siger den hver gang at der er opstået et problem med at kopiere filerne til disken.. Jeg har før gjort det samme hvor det virkede.. Jeg kan vælge at sige anuller eller Forsøg igen , men det hjælper ikke rigtig at sige Forsøg igen...
Filerne er nogle film..