Avatar billede zurekk Nybegynder
09. september 2008 - 20:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Belastning af server ved oprettelse af mange objekter?

Hej Eksperter,

Jeg kunne tænke mig at vide hvor sundt det er for en server, at skulle oprette store antal objekter. Mit projekt kræver nemlig at der bliver linket meget, frem og tilbage mellem objekterne.

Jeg blev urolig da jeg smed et tomt(kun automatisk angivet variabler/objekter) objekt i "var_dump()", og dokumentet fyldte 40kb.

Får PHP problemer hvis der oprettes 2,000-3,000 objekter?

På forhånd tak!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. september 2008 - 21:05 #1
PHP har ingen problemer i sig selv. Du kan kigge på om dine indstilliger for lagerplads og timelimit er rimelige - med mindre det er et webhotel, hvor du ikke kan ændre indstillinger.
Avatar billede zurekk Nybegynder
09. september 2008 - 21:11 #2
Hej Erik,

Det vil blive hostet på egen server. Men spørgsmålet var ikke kun om den ville overleve det, men også om det er hårdt for den. Det må det jo næsten være, hvis der skal ændres på lagerplads og timelimit - eller hvad?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. september 2008 - 21:19 #3
Det afhænger af faktorer du ikke oplyser.
Avatar billede zurekk Nybegynder
09. september 2008 - 21:48 #4
Hvad har du brug for at vide?

Jeg kan fortælle, at jeg allerede har valgt at gå en anden vej. Så det er ikke en løsning jeg går efter, derimod information, da jeg ved alt for lidt om ydelse og optimering, ved kodning af hjemmesider. Et bredt emne, så hvis du har en super artikel eller 2, som du kan anbefale, så lad os få lukket. Kan godt se, at jeg har været lidt for hurtig om at oprette spørgsmålet :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. september 2008 - 21:59 #5
Jeg samler ikke på point, tak, så de bestemmer selv hvordan der lukkes.

Oplysninger der mangler? Hvor lang tid tager det? Hvor meget fylder det? Hvor stor er maskinen i RAM og CPU etc? Hvor tit skal det køres? Og sikkert mere.

Når du har har alle oplysninger, kan du selv gange og dividere for at se om din maskine kan holde til det.
Avatar billede zurekk Nybegynder
10. september 2008 - 13:09 #6
Tak for hjælpen :)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
10. september 2008 - 14:05 #7
Avatar billede zurekk Nybegynder
10. september 2008 - 19:57 #8
Hej j4k0b,

Det hjalp mig faktisk utroligt meget.

Hvis du ønsker de 200 point, skal jeg gerne oprette et nyt spørgsmål.