Avatar billede dwr Nybegynder
09. september 2008 - 14:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Migrering til OSX - hvordan med filerne?

Hejsa.

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan jeg løser det her problem. Jeg står og skal til at migrere til OSX fra Vista. Da jeg har en macbook pro er det jo som sådan ikke noget problem - jeg er dog støt ind i en forhindring. Jeg har en pokkers masse filer, der er større end 4GB og de kan ikke flyttes over på min harddisk med OSX. Er der iøvrigt nogen måde der er smartere end andre til at få skiftet harddisken over til apple's format fremfor NTFS osv?

Jeg er ganske ny i OS X, så jeg har ikke voldsomt meget styr på det.

Mvh
dwr
Avatar billede jjkeller Nybegynder
09. september 2008 - 15:03 #1
OS X har så vidt jeg ved ikke problemer med filer over 4 GB. Du burde kunne kopiere dem ud på en ekstern harddisk, og kopiere dem over på din Mac uden de store problemer.

Hvis problemet er NTFS kompatibilitet, findes der værktøjer der gør det muligt for OS X at læse dette format, eksempelvis NTFS-3G http://www.macupdate.com/info.php/id/24481/ntfs-3g der er ganske gratis.
Avatar billede egonspock Seniormester
09. september 2008 - 17:41 #2
Kan du ikke blot overføre dem via netværk, så bør der ikke være nogen problemer
Avatar billede dwr Nybegynder
10. september 2008 - 09:13 #3
Det var super lækkert med det svar jjkeller. Det var lige hvad jeg skulle bruge. Smid du et svar, så får du point :)
Avatar billede jjkeller Nybegynder
10. september 2008 - 10:05 #4
Tak for det :)
Avatar billede dwr Nybegynder
15. februar 2013 - 13:00 #5
Jeg lukker lige den her... :) 4½ år må være længe nok at lade den stå åben :)