Avatar billede sas_mart Nybegynder
09. september 2008 - 13:01 Der er 1 løsning

Konverter til tekst ved brug af foranstillet apostrof

Jeg har en lang række data som jeg skal bruge konverteret som tekst. Problemet er at Excel laver et "wannebe" tekst formatering, der betyder at det er tal når det forlader Excel. Eneste løsning er at have en rigtig tekstkonvertering ved brug af foranstillet apostrof. Mit spørgsmål er så om der er en mulighed for at lave en makro (anden løsning) der kan indsætte en apostrof foran tallene i en givet række?

Ved jo at den er ganske god til at fjerne dem ved blot at gange i gennem med 1, men den anden vej rundt ????
Avatar billede sas_mart Nybegynder
09. september 2008 - 13:20 #1
Og svarer så selv på den :-) til dem der skulle have samme udfordringer så gøres følgende:

Maker col - vælg Data --> Tekst til kolonner --> kør igennem trin 1 + 2 (evt. uden ændringer) --> i trin 3 vælges Tekst som kolonnedata format

herefter virker det :-)