Avatar billede kebaaab Nybegynder
08. september 2008 - 20:38 Der er 2 kommentarer

Nyt DVD-drev. Forslag?

hej folkens
Mit gamle DVD-drev (og i øvrigt også mit cd-drev, men en ting ad gangen) synger på sidste vers, og er efterhånden blevet så upålideligt at jeg vil udskifte det.
I den sammenhæng vil jeg høre om der er nogle bestemte ting jeg skal lede efter (IDE, SATA, hvad er det?) eller bestemte mærker?
Det må helst gerne være til under 500,- men skal selvfølgelig kunne fungere ordentligt.

Jeg kører i øvrigt Ubuntu Linux (ved ikke om det betyder noget)
Avatar billede matcho Nybegynder
08. september 2008 - 20:55 #1
Jeg har næsten haft alle slags,men jeg har været mest tifreds med sata Asus og Samsung de læser alt og er rimelige hurtige.
Avatar billede coderdk Praktikant
08. september 2008 - 22:08 #2
Lite-On og NEC er gode - Jeg havde en gang dårlige erfaringer med NEC, men jeg er ret sikker på at det kun var mig. Alle jeg kender var glade for NEC - Min Lite-On DVD-brænder brænder også alt, hurtigt og uden problemer, den holder stadig efter 4 år og mange hundrede brændinger - jeg brugte den også som læser (havde kun brænderen som drev). De koster begge max. 250,- vil jeg tro.