Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 18:17 Der er 79 kommentarer og
1 løsning

CD-rom brænder ?

Hey jeg har lige købt en cd-rom brænder, men jeg har ikke en dyd for stand på hvordan jeg skal gøre!

HJÆLP MIG!

..
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 18:21 #1
du skal åbne dit kabinet, og sætte en løs ende fra samme kabel som er sat til din harddisk, og sætte et strømstik i der har 4 huller...
det kan sandsynligvis ik gøres forkert....
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 18:22 #2
hov,... du skal sætte brænderen i et af de huller hvor cd-drevet også sidder, og derefter sætte den løse ende fra samme kabel som hd ind i brænderen....
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 18:23 #3
husk at slukke for strømmen imens ;-)
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 18:23 #4
Hvor skal den sidde ?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 18:24 #5
nej, hov igen.. det er den løse ende fra kablet som også er sat i CD-DREVET ........
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 18:24 #6
har du taget siderne/kassen af kabinettet?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 18:25 #7
der sidder nogle små skruer bag på...
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 18:25 #8
bag på kabinettet
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 18:25 #9
Jeg kan da ikke sætte det ind der hvor cd drevet sidder ???? FORKLAR BEDRE!
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 18:27 #10
nej, du skal tage en af de plader der er under cd-drevet af
altså en af de plader uden på kabinettet
den plade er ca. 5*15 cm
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 18:29 #11
vent lige... 2 sek
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 18:29 #12
sådan ser din compu ud forfra, ca:
  cd-drev
her er der ik noget, her er der en plade du skal tage af
her er der ik noget
Diskettedrev
-- tænd/sluk knap
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 18:30 #13
jeg kommer om kl. 18.45
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 18:31 #14
du akn tage den plade af ved at åbne kabinettet, og så sidder der nogle små modhager på bagsiden af den plade som du skal \"løsne/åbne\"
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 18:31 #15
VENT LIGE TIL KL. 18.45
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juni 2001 - 18:32 #16
her kommer lige en nogenlunde detaljeret sammenhængende forklaring.

Du skal åbne dit kabinet, som skrevet ovenfor, ved at fjerne skruerne bagpå.
Indeni er der selvfølgelig en masse ledninger. Der er to brede kabler (ide kabler) med en rød streg i den ene side. Det ene kabel fører til din harddisk...det andet til dit cd-rom drev. Der er 2 stik på hvert kabel, og du sætter din brænder til det kabel dit cd-rom drev er på.
Inden da skal du dog lige ændre jumper settings på din brænder. Den kan fx sættes til secondary slave. Der er sikkert nogle informationer på din brænder om, hvordan den helt præcis skal sidde.
IDE kablet skal sidde med den røde streg på ben 1 på brænderen...ben nr på brænderen står i den eneste side af alle benene...

geeeees...det er svært at forklare...sig til hvis du er med så langt :-)
Avatar billede lykkeb Nybegynder
25. juni 2001 - 18:39 #17
DEN RØDE STREG PÅ KABLET SKAL ALTID VENDE MOD STRØMKABLET
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 18:40 #18
lykkeb: den kan jo ik vende anderledes(for det meste)
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juni 2001 - 18:41 #19
lykkeb: ja, en god huske regel, men det er ikke sådan i alle tilfælde...rød kabel på ben 1 er sikker hver gang
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 18:57 #20
hva, på mit ur er den en del over 18.45!
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 19:25 #21
HALLOOOOOO?
du sagde 18.45
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 19:34 #22
jaja, det er IKKE alle man kan regne med.....
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 20:35 #23
SÅ ER JEG TILBAGE!

UUUHHAAA hvor har jeg haft bøvl!
Hmm det ser ud til at virke.. men hvordan brænder man så ? ..
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 20:47 #24
har du installeret driveren?
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 20:48 #25
hmm der var en cd med som jeg installeret ..
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 20:49 #26
D - drevet er der nå jeg går ind i denne computer
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 20:50 #27
har du easy cd eller nero burning rom(eller andre)?
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 20:52 #28
Den hedder nero burning rom
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 20:53 #29
ok, det er det bedste :-)
åben det og sæt en tom cd i brænderen
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 20:55 #30
jep
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 20:55 #31
er det gjort?
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 20:55 #32
og så?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 20:56 #33
ok 2 sek
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 20:57 #34
hvad vil du brænde?
når du har valgt det laver du drag n\' drop til det vindue som skal brændes....
forstår du?
eller hvis det er en kopi af en cd skal du trykke ny og vælge cd kopi(eller noget i den stil)
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 20:59 #35
næ jeg forsåtr ikke :(

Skal jeg gå ind i DOS DRIVER ?
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 20:59 #36
FORSTÅR
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:01 #37
nejnej, du skal åbne Nero og gøre det jeg skrev ovenover
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:02 #38
hvis jeg klikker med højre museknap på den fil som jeg vil have på cden og vælger :
overfør til: D
så siger den;
der er ingen diskette i drev D
Indsæt diskette og prøv igen
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:03 #39
laver du drag n\' drop til det vindue

hvad mener du ?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:05 #40
altså, du holder venstre museknap nede på det du vil brænde og flytter musen hen i \"brænde vinduet\"
du kan også starte med at lave en cd kopi?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:06 #41
er der ik 2 vinduer åbne?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:07 #42
har du sat en TOM cd i BRÆNDEREN?
er du sikker på at brændren hedder d:?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:09 #43
hvilke drev er der i denne computer?
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:10 #44
Det er en tom cd og det hedder d

tjeck her og forklar:
sun.hjem.wanadoo.dk/as.htm
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:12 #45
så klik på det ikon hvor der 1 cd og et stykke papir(new)
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:12 #46
så prøv at tage et screenshot igen
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:13 #47
jep og ?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:14 #48
tager du ik et screenshot?
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:16 #49
tjeck samme side...
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:18 #50
har du trykket på den knap?
der skulle komme et vindue op...
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:19 #51
det er den knap HELT til venstre du skal trykke på.
tag lige et screenshot når det er gjort
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:20 #52
nu er den der.... 2 sek
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:20 #53
det er gjordt men jeg lavede en lille fejl .. se nu ..
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:21 #54
hvad vil du?
cd kopi/noget fra din hardisk?
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:21 #55
ja ja ! så lære jeg det
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:22 #56
jaja, hvad?
hvad vil du lave:
cd kopi ELLLER noget fra din hardisk?
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:23 #57
fra hadisk
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:23 #58
hardisk
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:24 #59
ok, så tryk \"ny\" og ta endu et screenshot
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:26 #60
Se samme side...
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:26 #61
sun.hjem.wanadoo.dk/as.htm
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:27 #62
ja,
iso1 vinduet er det der skal brændes
det andet er ligesom stifinder.
du skal nu trække med musen, det du vil have brændt, og flytte det over i iso1
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:28 #63
eller brug control+c og control+v for at flytte filerne til iso1
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:28 #64
over ved navn i iso1 ?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:30 #65
a\' hva\'?
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:31 #66
I ISO1 står der \"navn\" skal jeg flytte det derover ?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:33 #67
ja
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:33 #68
og så hvad ?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:34 #69
så tryk på \"brænd cd\" ikonet, tror nok det er den med den røde pil...
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:37 #70
Det er ikke den.. der står Udskyder cden
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:37 #71
er det gjort?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:37 #72
ok, men så tryr på den der står brænd cd
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:37 #73
tryk
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:40 #74
mener du CD-brænder ?

Der står:
Vælg brænder
CD-info
------
Gem spor
Vis spor
------
Slet CD-Rewritable
CD ud
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:42 #75
nej, prøv filer> brænd cd. hvis der er noget der hedder det
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:43 #76
tjeck:

sun.hjem.wanadoo.dk/as.htm
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:44 #77
vælg skriv cd
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:48 #78
JIIIIIIIIHHAHHAHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAA DET VIRKER 1000-TAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede jonaskn Nybegynder
25. juni 2001 - 21:50 #79
okay, husk at det er bedst ikke at lave noget på compuen imens man brænder!
du akn kontakte mig på icq: 118069241
Avatar billede codez Nybegynder
25. juni 2001 - 21:55 #80
OK MIT ER 120625933