Avatar billede koden Novice
06. september 2008 - 17:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hurtigere opstart af XP

Har lige installeret XP + office på en 2,8 P4 af lidt ældre dato.
1 GB ram har den.

Når den er startet op arb. den fint hurtigt.

Men selve opstart er langsom synes jeg.
Først står den i 20 sek. på et compaq billede.

Så laver den en hvid linje i bunden der kører hen over skærmen til den slutter til højre (den har ikke bare været på standby)

Så kommer XP opstarts billedet som tager den tid det nok skal tage...

Men kan jeg gøre noget ved compaq billed tiden og hvorfor kommer den hvide fra venstre til højre linje?

Jeg har ikke installeret noget på maskinen ellers...
Avatar billede summer Mester
06. september 2008 - 19:18 #1
"compaq billede" kan sikkert deaktiveres i Bios ( det kan min Asus )
"hvid linje i bunden" det er normalt hvis computeren er i Dvale. Dvale deaktiverer du: Højreklik tomt sted skrivebord - Egenskaber - Pauseskærm - Strømstyring - fanen Dvale - deaktiver
Avatar billede koden Novice
06. september 2008 - 20:07 #2
dvale var IKKE aktiveret
Tidtagning siger 25 sek. på compaq billede
25 sek. på den hvide linje
og tilsidst 30 sek. med XP logo opstart.

Den hvide linje har helt sikkert ikke noget med dvale at gøre, da pc tændes fra slukket tilstand.
Avatar billede koden Novice
06. september 2008 - 20:15 #3
Den hvide linje er nogen gange bare hele vejen over skærmen. Ikke altid den tæller op fra venstre.

kan ikke finde noget i bios der kan deaktivere compaq billede.
Avatar billede koden Novice
06. september 2008 - 20:16 #4
Gad vide om den leder efter noget i opstart og den hvide linje er en form for pause/vent billede.
Avatar billede summer Mester
06. september 2008 - 20:47 #5
Lige i pausen: Velkomstsiden kan du fjerne i Brugerkonti (kontrolpanel) - fjern flueben.
Avatar billede koden Novice
07. september 2008 - 09:33 #6
velkomstside er ikke lig COMPAQ billedet...jeg har fjernet velkomstsiden længe før denne blev skrevet :-)

Compaq billedet er noget der startes op af pc'en og som ligger et sted i bios formodentlig...ligesom summer skrev.
Avatar billede frederikshavn Nybegynder
11. september 2008 - 13:08 #7
prøv-start-kør,skriv regedit,og find denne nøgle:[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters]
EnablePrefetche,og ændere den fra 3 til 5,og genstart
Avatar billede kizz Nybegynder
11. september 2008 - 13:30 #8
Prøve evt også en regcleaner,søg google,eller gå i kør og skriv msconfig og vælg start fanebladet og untick de drivere du ikke vil have til skulle indlæses fra start...
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2008 - 20:58 #9
frederikshavn: jeg har før læst at man kan slette indhold af prefetch mappe.
Men hvad gør din løsning?
Avatar billede koden Novice
07. oktober 2008 - 21:32 #10
Nå...send svar så vi kan få afsluttet...

Men lige en tilføjelse:
Når min bærbare starter op så læser den en masse ind og harddisk snurrer på livet løs.
Når windows skrivebord så er fremme og ikoner er med, og jeg faktisk kan åbne f.eks. internet explorer så loader den explorer men hænger halvvejs, mens jeg stadig kan høre harddisk.

Findes der ikke et værktøj der kan aflæse og lave en log over hvad disken laver på det tidspkt.?
Avatar billede koden Novice
18. august 2010 - 13:24 #11
jeg svarer selv