Avatar billede ladze55 Nybegynder
06. september 2008 - 16:08 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg outlook express?

Hej!
Efter at min fars computer er blevet opdateret, er der ikke længere outlook express på hans computer; mappen "C:\Programmer\outlook express" er ganske enkelt tom.

Så vidt jeg ved, er programmet dog gratis, så det må da være muligt at få det geninstalleret?

Han bruger Internet Explorer 7 hvis det kan være til nogen hjælp..

Mvh.
Lasse Jepsen
Avatar billede kabbak Professor
06. september 2008 - 16:16 #1
outlook express, er den del af Windows
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2008 - 16:25 #2
Kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer -> Tilføj/fjern Windows komponenter
Avatar billede haverslev Novice
06. september 2008 - 16:33 #3
Hvis han brugte OE inden installering af div. opdateringene og det derved er forsvundet og OE mappen er tom - så er der gået et eller andet helt galt.

Lav en sysgendannelse til et tidspunkt "før" problemet opstod.
Rens herefter maskinen med ccleaner og derefter installere updates via windows update igen:
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede ladze55 Nybegynder
06. september 2008 - 17:06 #4
Vejmand: Jeg kan ikke finde outlook express på den liste.?

Jeg kan ikke komme ind på windows update - jeg får denne fejlmeldning:

"Netværkets politikindstillinger forhindrer dig i at bruge webstedet til at hente opdateringer til computeren.

Hvis du mener, at du har fået denne meddelelse ved en fejltagelse, skal du kontakte din systemadministrator."

Sagen er, at det er en arbejdscomputer, så opdateringerne er foretaget på hans arbejdsplads, hvorfor jeg sidder her med begrænsede rettigheder og jeg vil helst ikke rode for meget..

Findes der ikke en anden måde at få geninstalleret outlook express på?
Synes godt nok det er ufattelig besværligt
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2008 - 17:14 #5
Hvis det er en arbejdscomputer er det nok bedst at kontakte systemadministrator, der kunne jo være en grund til den er fjernet.

Hvis du klikker på funktioner -> Internetindstillinger -> Programmer -> Hvilket program står så ud for E-mail?
Avatar billede ladze55 Nybegynder
06. september 2008 - 17:18 #6
Ja, det kan du have ret i, men på den anden side havde han brugt Outlook Express igennem længere tid før opdateringen..

Der står ikke noget og der er kun mulighed for at vælge "Windows Live Mail"
Avatar billede haverslev Novice
06. september 2008 - 17:18 #7
Hvis det er en arbelds pc, og den normalt kører op mod et domæne og din far logger sig ind og han ikke er lokal admin. på maskinen - så kan du ikke installere.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2008 - 17:20 #8
Det er vel ikke fordi den opdateret med windows Vista?

Der hedder mail programmet Windows Mail i stedet for Outlook Express......
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2008 - 17:21 #9
PS: Husk at sende egne indlæg som "Kommentar"

"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan uddeles point til den tid.  :-)
Avatar billede ladze55 Nybegynder
06. september 2008 - 17:22 #10
Okay, tak for hjælpen!
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2008 - 17:23 #11
Bare så det ikke går ligesom i dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/805297
Der har du jo selv taget point tilbage.....
Avatar billede ladze55 Nybegynder
06. september 2008 - 17:23 #12
Vejmand: nej, det er stadig XP Pro, ver. 2002 med SP2.
Det skal jeg huske :-)
Avatar billede haverslev Novice
06. september 2008 - 17:26 #13
sikker på, at systemadmin. ikke har ændet det til Windows Live Mail - istedet for at køre mde OE ?
http://www.microsoft.com/danmark/pr/articles/Pressemeddelelse_692.mspx
Avatar billede ladze55 Nybegynder
07. september 2008 - 16:32 #14
hmm, det vil vise sig :)
Avatar billede vejmand Juniormester
10. december 2008 - 06:40 #15
Er problemet løst?
Avatar billede ladze55 Nybegynder
31. maj 2011 - 10:46 #16
Ja tror det endte med, at han fik hjælp af EDB-manden på hans skole. Er der ikke en der vil svare, så jeg kan tildele point?
Avatar billede ladze55 Nybegynder
31. maj 2011 - 10:48 #17
Undskyld jeg ikke giver lyd før nu forresten
Avatar billede haverslev Novice
31. maj 2011 - 11:12 #18