Avatar billede tuidoi Nybegynder
05. september 2008 - 17:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikk komme på nettet med ny Belkin Router??

Hej

Jeg har lige købt en ny Belkin router (Belkin N modem)
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=388459
Problemet er at jeg ikke kan komme på internettet med den. jeg kan sagtens se den på min computer og configurer den osv. men kan altså ikk komme på internettet den står og blinker orange i ikonet internet.

Det virker fint med min gamle router, som jeg fik af TDC en Netopia, men når jeg sætter den nye til kan det ikk lade sig gøre..

Jeg har prøvet at installerer det via den CD der fulgte med.
Det virkede ikke så ringede til belkin. de sagde jeg skulle snakke med TDC så det gjorde jeg. TDC supporterer ikk den type router/modem, så de ville ikk hjælpe men sagde at jeg nok skulle sætte den til DHCP.. jeg gik ind i routeren og satte den til Dynamic/Fixed IP, men det hjalp heller ikk..

Nogen forslag?

på forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede peet-49 Novice
05. september 2008 - 17:25 #1
Tag alt fra undtagen modem, sluk for modem og tænd det, når alle lysene er i orden, tilslutter du router. og tænder det.
Avatar billede tuidoi Nybegynder
05. september 2008 - 17:35 #2
Det er en Router med indbygget modem og har prøvet at genstarte den.
Avatar billede benjaminsfar Nybegynder
05. september 2008 - 20:00 #3
Hej. TDC acceptere kun at det er deres modem som tager imod forbindelsen "udefra" dvs du kan ikke bruge din nye router som modem, da den ikke har den mac adresse som TDC har reg. dig med.
Du skal derfor bruge din router som den er, altså en router og ikke modem.
Der må være en WAN port på routeren, den kobler du til "TDC-Modem" og så skulle du være kørende
Avatar billede tuidoi Nybegynder
05. september 2008 - 20:14 #4
Jamen det var ikk det som de fortalte mig inde hos TDC selv. De sagde bare det var fordi den nok prøvede at etablerer forbindelse med PPPoA, istedet for DHCP..
Har også læst andre steder at folk har skiftet dem før? nogen der har erfaringer med at bruge andre modems end TDC's udleverede??
Avatar billede benjaminsfar Nybegynder
05. september 2008 - 20:19 #5
prøvede det selv for en mdr. siden, og det var beskeden jeg fik.
TDC lever stadig højt på deres monopol.:-(
Avatar billede tuidoi Nybegynder
05. september 2008 - 21:23 #6
Det er simpelthen for ringe, men hvad hvis man køber de der fra netgear som de har et samarbejde med? kan man bruge dem?
Avatar billede tuidoi Nybegynder
05. september 2008 - 21:34 #7
benjaminsfar - Hvilken modem fik du det så til at virke med og hvad kostede det?
Avatar billede peet-49 Novice
06. september 2008 - 08:50 #8
Router har intet med TDC, at gøre, jeg har sat alverdens routere op med TDC uden problemer.
  Hvis du vil have det til, at virke, skal du gøre som: 05/09-2008 17:25:37
Avatar billede benjaminsfar Nybegynder
06. september 2008 - 10:14 #9
peet49, jo når routeren samtidig har indbygget modem, og man bruger modem til at tage signalet udefra.
Har du ikke fået en modem fra TDC? det lader du værer som det er, til modemet kobler du din nye router til.
Hvis det modem du fik fra TDC i tidernes morgen er defekt, skal du have et nyt fra dem, med en MAC adresse som de har registreret. men enig det er noget svineri.

1: Lade det modem du har haft i forvejen blive
2: koble router og modem sammen med kabel.
3: Tænd Modem.
4: Tænd router og kør evt. opsætningsguide.

Så skal det virke.
Avatar billede tuidoi Nybegynder
06. september 2008 - 18:19 #10
peet-49 -> du har slet ikke forstået spørgsmålet. derfor jeg fortalte dig endnu engang i 05/09-2008 17:35:01 at modemmet var integreret i routeren.

benjaminsfar -> Tak. nu har jeg løst det. det var modemmet den var gal med så fik det byttet hos TDC, så nu kører det bare.

Mange tak for hjælpen lig bare et svar!
Avatar billede tuidoi Nybegynder
01. oktober 2008 - 00:29 #11
benjaminsfar -> lig venligst et svar, så jeg kan lukke tråden :)
Avatar billede tuidoi Nybegynder
05. marts 2009 - 13:42 #12
Jeg ligger selv et svar her, så jeg kan lukke tråden, men mange tak for hjælpen!