Avatar billede alessandro Nybegynder
05. september 2008 - 13:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lægge i en kolonne løbende sammen

Jeg vil gerne have excel til løbende at lægge tal i en kolonne sammen og vise facit under det nederste felt. Dvs. hver gang kolonnen bliver opdatteret via Access, så skal formlen "rykke" et felt ned og medregne det/de nyeste tal.Hvis nogen forstår hvad jeg mener, så håber jeg at de kan løse dette for mig :)Lad os sige at de tal jeg har nu starter i D4 og slutter i D17.
Avatar billede jkrons Professor
05. september 2008 - 13:38 #1
Det nemmeste er faktisk at lægge formlen over de tal, der sklc lægges sammen.

Lav fx en tom række over D4, og indsæt så =SUM(D5:D65536).
Avatar billede znogen Nybegynder
07. september 2008 - 21:32 #2
Du kan også vise data i en pivot-tabel, som så har en sum beregning forneden. -Her vil summen være forneden.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2008 - 10:15 #3
Hvis det er et dataområde, hvor du kan opdatere en forespørgsel, kan du højreklikke i databasen og vælge "Egenskaber for eksternt dataområde". Her kan du nederst i boxen vælge hvordan Excel skal håndtere når der kommer ekstra data ind i dataområdet.

Hvis du vælger at indsætte celler til nye data, vil jeg mene at en evt. sum under dataområdet vil flytte sig nedad når der kommer flere linier ind.
Avatar billede znogen Nybegynder
10. september 2008 - 10:32 #4
Kan man benytte "liste" funktionen, når man importerer data fra access mon?
Avatar billede alessandro Nybegynder
11. september 2008 - 14:59 #5
Tak for hjælpen, fandt ud af at "sum" og andre formler rykker med ned hver gang jeg opdaterer tabellen fra Access. Meget smart ;)
Avatar billede alessandro Nybegynder
18. februar 2011 - 11:51 #6
Spørgsmål lukkes