Avatar billede rebecca Novice
05. september 2008 - 10:51 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken bærbar Hurtig hjælp ønskes :o)

X Hej skal have en bærbar som ikke er alt for dyr (skal kun bruges til Internetsurfing/skrivemaskine og lidt små spil, kortspil etc.)

Jeg har kigget på denne

http://www.tn-hardware.dk/product.asp?product=83575&sub=897&page=1

Er den noget værd eller er der en anden i vil anbefale ?

Kan det svare sig at købe brugt?

Prisen må max være 3500 kr og der skal være min 15" skærm,

Mvh.Marepa
Avatar billede tof-toft Praktikant
05. september 2008 - 12:54 #1
jeg ville anbefale og finde en med 2 gb ram, 1 er absolut minimum også selvom det er til de mindre dele som det du skal bruge den til... men ellers et godt bud i forhold til prisen...
evt den her:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=432384&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede benjaminsfar Nybegynder
05. september 2008 - 12:57 #2
Smid 2 GB mere i http://www.tn-hardware.dk/product.asp?product=81811&sub=637&page=1

så har du en superpc til den pris
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2008 - 13:27 #3
Hvis du skal køre meget på "batteri drift", så vil jeg anbefale en maskine med minimum core duo cpu - den cpu der er i den maskine du linker til, er en ældre cpu model og er meget strømslugende.

en lidt dyrere maskine, men med core duo på 1,73Ghz og 2Gb ram:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=452767&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede tof-toft Praktikant
05. september 2008 - 13:53 #4
jeg synes ikke du skal vælge acer, da deres billige bærbare næsten altid er noget galt med...
Avatar billede rebecca Novice
05. september 2008 - 14:13 #5
ok dem der vil have point læg et svar :O)

Mvh.Rebecca som tænker lidt over det :o)
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2008 - 14:25 #6
Kun points,  hvis du kan/kunne bruge mit indlæg :-)
Avatar billede rebecca Novice
05. september 2008 - 14:38 #7
Jeg kan bruge det hele, der er alt for mange pc'er at vælge i mellem :o) det er jo det der gør det svært at vælge.

Mvh.Rebecca

Ps...Venter lige til i morgen med at give point så må vi se om de 2 andre har lagt et svar
Avatar billede rebecca Novice
05. september 2008 - 14:39 #8
haverslev lige et tillægsspg. er det nemt at skifte processor i en bærbar? hvis man nu ville opgradere senere
Avatar billede rebecca Novice
05. september 2008 - 14:44 #9
er denne brugte et bedre valg til køb nu prisen>>> http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=546352900
Avatar billede draco999 Nybegynder
05. september 2008 - 16:24 #10
Du skifter ikke bare en processor i en bærbar. det koster somreglt næsten det samme som at købe en brugt bærbar.
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2008 - 16:46 #11
Bærebare maskiner, er ikke som stationære maskiner, opbygget som "løs" dele og stort set er det KUN ram der kan udskiftes i bærebare. CPU kan også lade sig gøre, men det kan slet ikke betale sig.
Dog er der ved at være nogle bærebare på markedet, som der kan udskiftes grafikkort osv. i - men de koster kassen.
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2008 - 16:49 #12
Jeg vil aldrig købe en brugt bærebar, medmindre jeg kender den tidligere ejer.
Men man kan jo være heldig og den du linker til ser da fornuftig ud
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2008 - 17:03 #13
"jeg synes ikke du skal vælge acer, da deres billige bærbare næsten altid er noget galt med..." = En gang vrøvl.
Avatar billede tof-toft Praktikant
05. september 2008 - 19:28 #14
okay
Avatar billede tof-toft Praktikant
05. september 2008 - 19:31 #15
jeg har bare hørt om rigtig mange som har købt en billig acer og så er den gået i stykker i løbet af de første måneder de har haft den... Men det er jo ikke mig der skal bestemme hvad i skal købe...
Avatar billede rebecca Novice
06. september 2008 - 09:45 #16
Tak for hjælpen, tænker lidt over det.

Mvh.Rebecca