Avatar billede erlandsen Seniormester
04. september 2008 - 22:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Elektronisk fakturering til det offentlige

Jeg har C5light 4.0 og skal til at fakturere det offentlige.
Kan dette gøres direkte fra C5 eller er det bedre med NemHandel?
Avatar billede cebra Nybegynder
04. september 2008 - 23:06 #1
Ja det kan det sagtens. Det kræver lidt opsætning og tilpasning.
Hvormange faktura forventer du at sende til det offentlige?
Hvis det ikke er så mange er det meget lettere at udskrive en faktura og indsende til indscanning. Det kan være meget billigere.
Mvh
Allan
Avatar billede erlandsen Seniormester
04. september 2008 - 23:24 #2
på sigt 5-10 pr. måned...
Avatar billede up2nogood Nybegynder
05. september 2008 - 09:24 #3
Hejsa,

http://virk.dk/myndigheder/ITST/NemHandel_Fakturablanket kan du selv taste oplysningerne ind, og sende fakturaen. Det er gratis.
Er der mange fakturalinjer, kan det være en lidt langsommelig proces, da alt skal tastes endnu engang.
Det er der dog også råd for, på samme side kan du se information om NemHandel, som er et gratis program til at sende fakturaer elektronisk. Programmet er også gratis, dog skal der bruges nogle certifikater fra TDC, jeg ved ikke om disse koster noget.
Avatar billede mariaf Juniormester
05. september 2008 - 20:53 #4
Hvis du har en business-aftale med banken kan man typsik sende filen via dem til stort set ingen penge (sneste pris var under 1 kr, og så er det nemt).

I C5 skal du blot sætte EANnr på debitor og sætte et flueben om at de skal have tilsendt en faktura. Under Debitor/tilpasning - parametre skal du have sat op hvor filen skal lægges. Det er nemmere (billigere) end at få lavet en fakturatilretning, så du får skrevet EANnr med ud.
Avatar billede erlandsen Seniormester
11. september 2008 - 19:56 #5
Jeg tror jeg forsøger med C5 i første omgang. Alternativt NemHandel/banken