Avatar billede staever Nybegynder
04. september 2008 - 11:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Router til styring af flere WAN IP'ere

Jeg har fået tildelt flere IP'er fra min udbyder (fullrate.dk), helt præcis 5 styk, dog skal disse tilknyttes en MAC-adresse hver. Derfor er mit spørgsmål om der findes en router der understøtter flere IP'er fra samme udbyder men som tilknyttes hver deres MAC?

Pt. kører jeg Linux med Iptables, men har en virtuelmaskine til hver IP, hvilket er meget besværligt synes jeg.

Læste i nogle andre indlæg at Draytek laver gode routere, kan de evt bruges?

/Steffen
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2008 - 13:24 #1
Ikke umiddelbart hvis de skal tildeles hver sin MAC adresse, men jeg ved da at TDC da godt kunne finde ud af at flere af adresserne kørte på samme MAC adresse
Avatar billede staever Nybegynder
08. september 2008 - 11:03 #2
Yes jeg har lige fået svar fra Fullrate, skrev til dem for at høre om det kunne lade sig gøre. Men desværre. Så skal bruge en router til hver IP pga den MAC-binding :(

Så må jeg gøre som jeg gør indtil videre.
Avatar billede leif Seniormester
08. september 2008 - 18:26 #3
Jeg bruger selv forgængeren til denne som FireWall/Router:
http://linitx.com/viewproduct.php?prodid=11714
Avatar billede staever Nybegynder
08. september 2008 - 21:51 #4
Det kan være du kan svare mig på et lille spørgsmål omkring pfSense? ... kan man have flere indgående wan-forbindelser på hver deres netkort, for så er det jo bare den løsning jeg skal have.

Vil gerne over mod noget med ordentligt GUI istedet for at skrive alle kommandoerne direkte i prompten, de er lidt svære at huske fra gang til gang.
Avatar billede leif Seniormester
08. september 2008 - 22:18 #5
Jeg har dog ikke testet med flere WAN på hver deres interface, men det kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle kunne.
Avatar billede staever Nybegynder
16. november 2008 - 20:21 #6
Vi har vist et udestående her... hvis du smider et svar får du point :-)
Avatar billede leif Seniormester
16. november 2008 - 20:25 #7
Fik du det til at virke ?
Avatar billede leif Seniormester
16. november 2008 - 20:27 #8
Men jeg ligger et svar.
Avatar billede staever Nybegynder
16. november 2008 - 21:41 #9
Hej igen ...

Nej fandt aldrig en måde at klare det på. Ville gerne hvis jeg kunne finde enten en Linux distribution med et web/klient-interface eller en hardware box. Men er ikke sikker på hvilket osv jeg skal vælge endnu, kiggede på pfSense, men kom aldrig videre med det da jeg ikke kunne få det til at virke på min virtuelle maskine.

Men har du et godt råd på falderebbet så hører jeg gerne fra dig.

/Steffen
Avatar billede leif Seniormester
16. november 2008 - 22:12 #10
Ja, stadig pfsense :)

Jeg har dog aldrig prøvet det på en virtuel maskine, men kun på dedikeret hardware.