Avatar billede per2edb Praktikant
04. september 2008 - 10:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forstørrelse af billed med lavt pixel indhold

Jeg har et billed kombineret af mange små billeder der alle har et lavt pixel indhold. Jeg kan ikke skaffe bedre billeder.
Jeg skal have det forstørret op til 1,5 til 2 m idet det skal bruges på en messestand. Jeg kan fint se det med en projekter - men Digitaltryk firmaerne siger de ikke kan forstørre det til mere end A3
Kan jeg gøre noget?
Avatar billede thov Forsker
04. september 2008 - 15:17 #1
De pixels som ikke er der, er der bare ikke :-(
Det er kun i CSI-serierne, at bilers nummerplader kan rekonstrueres udfra slørede webcam billeder - LOL....

Men hvis du printer billederne først, for derefter at skanne dem, kan du skaffe dig alle de pixels du ønsker. Helt superduper bliver det ikke, men blækket fra printeren kan maskere manglen på pixels et godt stykke hen ad vejen.
Avatar billede liebmann Nybegynder
04. september 2008 - 22:42 #2
Hvis du konverterer billedet / billederne til vektorgrafik, så kan de forstørres (uendeligt).  Det kræver, at du har et program, der kan konvertere dem.
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2008 - 23:27 #3
Jeg går ud fra, du har samlet alle billederne som en collage i et enkelt billede. Er det korrekt?

Hvor mage pixels består billedet af på begge sider?
Avatar billede computerlab Nybegynder
28. december 2008 - 11:06 #4
Hvilke typer billeder drejer det sig om? Det kan være man kan skaffe billeder i bedre kvalitet.
Avatar billede per2edb Praktikant
29. december 2008 - 11:27 #5
Vil gerne give point
Avatar billede per2edb Praktikant
29. marts 2009 - 13:27 #6
Lukkes