Avatar billede mcpk Nybegynder
03. september 2008 - 22:03 Der er 7 kommentarer

Antivirus 2008

Øv har igen fået virus på maskinen. Denne gang har den lagt sig på skrivebordet (Antivirus 2008).

Jeg har forsøgt at fjerne virusen ved brug først af ccleaner, og derefter Malwarebytes.

Efter kørslen med Malwarebytes fik jeg følgende log fil
Malwarebytes' Anti-Malware 1.26
Database version: 1110
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-09-03 (21-54-51).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 76963
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 4 minute(s), 58 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 1
Inficerede Hukommelses Moduler: 3
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 2
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 1
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 1
Inficerede Filer: 17

Inficerede Hukommelses Processer:
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\rhcgjgj0e7av.exe (Rogue.Multiple) -> Unloaded process successfully.

Inficerede Hukommelses Moduler:
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\MFC71.dll (Rogue.Multiple) -> Delete on reboot.
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\msvcp71.dll (Rogue.Multiple) -> Delete on reboot.
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\msvcr71.dll (Rogue.Multiple) -> Delete on reboot.

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\rhcgjgj0e7av (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\rhcgjgj0e7av (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\smrhcgjgj0e7av (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av (Rogue.Multiple) -> Delete on reboot.

Inficerede Filer:
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\database.dat (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\license.txt (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\MFC71.dll (Rogue.Multiple) -> Delete on reboot.
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\MFC71ENU.DLL (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\msvcp71.dll (Rogue.Multiple) -> Delete on reboot.
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\msvcr71.dll (Rogue.Multiple) -> Delete on reboot.
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\rhcgjgj0e7av.exe (Rogue.Multiple) -> Delete on reboot.
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\rhcgjgj0e7av.exe.local (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\rhcgjgj0e7av\Uninstall.exe (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\lphcljgj0e7av.exe (Trojan.FakeAlert) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\pphcljgj0e7av.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\E.tmp (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\2_exception.nls (Trojan.Tibs) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\All Users\Skrivebord\Antivirus XP 2008.lnk (Rogue.Antivirus) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Mic\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Antivirus XP 2008.lnk (Rogue.Antivirus2008) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\Temp\.tt15.tmp (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\drivers\tcpsr.sys (Rootkit.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Her en en log file fra Hijackthis.
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:57:39, on 03-09-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\TEMP\vhj3.tmp
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\HPSHAR~1\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp psc 700 series\Bin\hpobrt07.exe
C:\Programmer\NETGEAR\WG111 Configuration Utility\WG111CFG.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\AVG\AVG8\aAvgApi.exe
C:\Documents and Settings\Mic\Dokumenter\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\sisUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes Anti-Malware (reboot)] "C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\System32\Macromed\Flash\GetFlash.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\System32\Macromed\Flash\GetFlash.exe (User 'Default user')
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp psc 700 series) - 1.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp psc 700 series\Bin\hpobrt07.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Smart Wizard Wireless Settings.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O20 - Winlogon Notify: pljzcm - C:\WINDOWS\SYSTEM32\pljzcm.dll
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe

--
End of file - 6368 bytes

Håber på at høre om en god løsning. På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2008 - 22:12 #1
Har du stadig Antivirus 2008 på din pc ?
03. september 2008 - 22:18 #2
[Malwarebytes' Anti-Malware] har jo tilsyneladende nappet snavset!!!

Hvordan kører putteren så nu ?
Avatar billede mcpk Nybegynder
04. september 2008 - 08:45 #3
Når Malware kører afslutter den med at sige at en række filer først kan fjernes når maskinen genstartes. Når jeg så genstarter er der igen virus, så situationen er præcis som før. Mens jeg køre scan med Malware, kommer AVG antivirusen og siger der er fundet virus, men "healingen" kan ikke fjerne filerne.

Håber I har gode forslag til hvad der skal gøres ?
Avatar billede ginola Juniormester
04. september 2008 - 11:10 #4
Malwarebytes og AVG fjernede skidtet for mig efter at ha' afinstalleret Telia Safesurf.....også lige køre et par omgange ccleaner
Avatar billede mcpk Nybegynder
06. september 2008 - 17:09 #5
Har forsøgt at køre ccleaner og malware nogle gange, men desværre uden held til at fjerne virussen.

Nu får jeg også følgende besked ved opstart:
Image of Warning! Win32/Adware.Virtumonde

samt et billed (i røde og hvide farver) som siger "Warning Spywarre detected on your computer !"

Her er en ny log fra Hijackthis:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:59:46, on 06-09-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\TEMP\zcg4.tmp
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\HPSHAR~1\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp psc 700 series\Bin\hpobrt07.exe
C:\Programmer\NETGEAR\WG111 Configuration Utility\WG111CFG.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\AVG\AVG8\aAvgApi.exe
C:\Documents and Settings\Mic\Dokumenter\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\sisUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [inrhcgjgj0e7av] C:\WINDOWS\Temp\.tt12.tmp.exe /CR=E08AC8ADEEC613C39E30C48EA611036BC12FC5C09B8A2C2691EF692EFA3CB02D67E80F47E1E15A1AE4D38EC3C61680CC9592B7B272160A9639DBE4E67C2EBEDF3C0CBBB1114BCA945DB2016A584BDE351BCC99C6AE59E9
O4 - HKLM\..\Run: [lphcljgj0e7av] C:\WINDOWS\system32\lphcljgj0e7av.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\System32\Macromed\Flash\GetFlash.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\System32\Macromed\Flash\GetFlash.exe (User 'Default user')
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp psc 700 series) - 1.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp psc 700 series\Bin\hpobrt07.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Smart Wizard Wireless Settings.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O20 - Winlogon Notify: pljzcm - C:\WINDOWS\SYSTEM32\pljzcm32.dll
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe

--
End of file - 6268 bytes

Jeg har gentagende gange forsøgt at fjerne filen

O20 - Winlogon Notify: pljzcm - C:\WINDOWS\SYSTEM32\pljzcm32.dll

både via fix i highjackthis samt ved "reboote tool"

Jeg har set andet sted på nettet at atnedenstående fremgangsmåde kan fjerne denne virus.

Manual Removal Process: ( How to get rid of Warning! Win32/Adware.Virtumonde )

Search and kill the following processes (Learn Here)

XP-Guard.exe, UNWISE.EXE

Remove Warning! Win32/Adware.Virtumonde files & dlls files (Learn Here)

c:\Program Files\XPGuard\INSTALL.LOG
c:\Program Files\XPGuard\XP-Guard Web Site.url
%UserProfile%\Desktop\XP-Guard.lnk
%UserProfile%\Start Menu\Programs\XPGuard\XP-Guard Web Site.lnk
%UserProfile%\Start Menu\Programs\XPGuard\XP-Guard.lnk

Remove/Modify corrupt Registry Entries (Learn Here)

HKEY_CURRENT_USER\Software\XPGuard
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\XP-Guard

Er ikke helt sikker på om hvordan dette gøres eller om det virker. Håber I har en god ide, og ser frem til at høre nærmere.
Avatar billede mcpk Nybegynder
06. september 2008 - 17:17 #6
Lige en korrektion det er filen C:\Windows\system32\pljzcom.dll, som jeg har fjernet. Filen O20 - Winlogon Notify: pljzcm - C:\WINDOWS\SYSTEM32\pljzcm32.dll, skal vist ikke fjernes, og som I ser af loggen fra Hijackthis, er den stadig også på maskinen. Beklager forvirringen.
05. oktober 2008 - 11:31 #7
(Har vist overset/glemt denne ... er det stadig aktuelt ?)