Avatar billede Slettet bruger
03. september 2008 - 20:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Maya manglende face

Hejsa,

jeg er lidt ny med det her så der er måske nogle koncepter jeg ikke fuldt forstår...

Jeg er ved at bugge en polygon men er løbet ind i det problem at jeg mangler nogle faces. Kan jeg godt sætte et nyt face ind imellem 4 vertices?

På forhånd tak.
Avatar billede mismis Nybegynder
04. september 2008 - 12:02 #1
nu er jeg ikke lige sikker på om jeg forstår dit spørgsmål

men hvis du er så ny i faget at du ikke kan lave en polygon med mere end 1 sekment
så er maya måske ikke det billigste / beste program at komme i gang med
da maya er ret komplex opbygget

nårmal hvis man har en polygon med 4 punkter som du nævner
kan man godt skære / dele den op i flere polygoner i forskellige retninger
alt efter behov der i lightwave kan man devide den eller bruge et knife tool
foreksempel
eller connect tool

alle 3 er måder at dele det op, men som sagt det er i lightwave.
men du må have noget lignene i maya vil jeg gå ud fra
kunsten er nok at finde det

mis
Avatar billede mismis Nybegynder
04. september 2008 - 14:17 #2
jeg kunne også fortsætte fra en anden vinkel og spørge

Hvad er din indgangs vinkel til 3D på nuværende tidspunkt

er det en hobby du er ved at starte eller sidder du i en virksomhed
hvor 3d et nyt projekt eller hvordan og hvorledes

og hvad har fået dig til at vælge netop maya pakken
ud af alle de pakker der existere på markedet

mvh

mis
Avatar billede andreasng Nybegynder
04. september 2008 - 19:34 #3
hej

det fungerer ikke helt på den måde. jeg har selv engang ville sætte en flade ind mellem 4 verticies. en ting du kan gøre er at create plane, med 1X1 faces. Så kan du rykke det plane op til de fire punkter du vil have fyldt ud.
hvis du højre klikker på dit plane, kan du vælge "vertex" ... her kan du vælge hvert enkelt vertex, og ved at holde v inde + mellem museknap (scroll press+hold) kan du snappe hvert enkelt vertex til det tilsvarende punkt.

til sidst vælger du alle verticies og holder space inde, trykker mesh (ell. edit mesh), trykker merge verticis, sætter variablen til 0,001  - og så hænger det hele sammen.

-_-

/a
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2008 - 13:45 #4
lige præcis..