Avatar billede nicocarlos Nybegynder
03. september 2008 - 19:15 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort, grafikkort giver problemer

Hejsa.

Jeg har lige købt et nyt bundkort og det virker som om det ikke kan finde mit grafikkort - min skærm står bare og søger mellem analog, digital og hdmi og den finder intet.

Mit motherboard er et ASUS P5N32-SLI Premium og mit grafikkort er et ASUS EN7600GT.

Der er strøm på det hele, grafikkort blæser, motherboard, cpu + køler og kabinet køler - alle stik sidder som de skal og grafikkortet skal ikke have strøm fra stik.

Håber der er en som har en ide om hvad det kan være

Tak
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
03. september 2008 - 19:34 #1
Hmm, har siddet og tænkt lidt over det. Er ikke sikker på det er det, men min strømforsyning har kun 4-pin ATX power og bundkortet har 8-pin ATX power. Den udfylder kun halvdelen. Men hvordan kan der så være strøm i grafikkort blæseren?
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
03. september 2008 - 19:40 #2
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
03. september 2008 - 20:15 #3
Ahh nej det ser desværre ikke ud til at være løsningen, de 4-pin og 8-pin er kun til CPU og ifølge denne side er det ikke nødvendigt med 8-pin
http://www.tomshardware.co.uk/forum/252699-10-tomshardware
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
03. september 2008 - 20:16 #4
Kan det være fordi mit grafikkort er alm pci-express og bundkortet er pci-express x16? Jeg troede bare at det var bagud kompatibelt.
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
03. september 2008 - 20:24 #5
Det kan heller ikke være ram fejl. Har testet 3 forskellige som jeg ved virker. Samme problem
Avatar billede Jensen DK Novice
04. september 2008 - 07:34 #6
Du skal ikke regne med at dit grafikkort kan køre i pci express x16 medmindre at bundkortet under støtter pci express, har du ikke en kammerat hvor du kan låne et pci express x16 kort?
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
04. september 2008 - 10:49 #7
Har prøvet med et pci express x16 også, virker ikke.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. september 2008 - 12:57 #8
Hvis din strømforsyning kun har et 20 pin til bundkortet så skal du have en adabter så det bliver 24 pin.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. september 2008 - 13:00 #9
Avatar billede Jensen DK Novice
04. september 2008 - 13:05 #10
Du skal bruge en adapter til dit 4 pin stik så det bliver 8 pin.
http://www.bwsbutik.dk/product.asp?product=2021&sub=4&page=1
Avatar billede Jensen DK Novice
04. september 2008 - 13:14 #11
Hvor mange Watt yder din strømforsyning? hvis du har en CPU som kræver lidt mad så skal der monteres en adapter så alle 8 pin er i brug.
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
04. september 2008 - 13:59 #12
Det prøver jeg. Det er næsten også det sidste der er tilbage at prøve :D vender tilbage
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
04. september 2008 - 17:47 #13
Det virkede heller ikke og det er heller ikke CPU. Jeg har desuden prøvet at resette BIOS og intet har hjulpet. Lortet er blevet sendt til reklamation.
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
04. september 2008 - 17:48 #14
Min strømforsyning er på 650W. Mere end nok til de ting jeg har i.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. september 2008 - 06:17 #15
Det er men end nok, du kan prøve at teste om den giver mad nok på alle stik, der kan forekomme at en af spændingerne er for lille, her kan du se hvordan du gør.
http://www.dvhardware.net/articles5.html
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
13. september 2008 - 00:09 #16
Jeg har leveret alt tilbage og får tilsendt et nyt en af dagene, der var fejl på.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. september 2008 - 09:33 #17
Hallo hvordan går det?
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
02. oktober 2008 - 15:24 #18
Har fået et nyt og det virker fint. Så der var fejl på det "gamle". Smid gerne et svar
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2008 - 16:14 #19
ok fint at det virker.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. oktober 2008 - 06:34 #20
Du skal lige makere mit navn ude til venstre, og klikke på accepter, så har du givet point og lukket tråden.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. november 2008 - 06:50 #21
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2008 - 12:58 #22
Ikke for at jage med dig, men jeg venter stadig på at du får givet point.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 09:37 #23
Det er UFATTELIGT at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Er ved at lave en liste over dårlige betalere / point givere.