Avatar billede burkal Nybegynder
03. september 2008 - 11:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stort excel regne ark

Jeg vil gerne reducere størrelsen på et regneark. Det er ca 6 MB og indeholder ikke særkigt meget data (200 rækker og 50 kolonner med teksk). Det er shared og med track changes (det SKAL der være). Nogen der har nogle ideer til at nedbringe størrelsen?
Avatar billede x-lars Novice
03. september 2008 - 13:14 #1
Har du prøvet simpelt hen at kopiere alle fanebladene - samtidigt - til en ny projektmappe? Jeg ved ikke, hvorfor det virker, men det har ofte halveret størrelsen hos mig. Jeg ved dog ikke, hvorvidt det virker på delte projektmappper og herunder heller ikke, hvordan historikken eventuelt påvirkes.
Avatar billede mrkr Juniormester
05. september 2008 - 21:19 #2
Hvis du klikker CTRL + END går excel til den sidste celle i arket.

Hvis der er unødvendig mange linier kan du markere de overflødelige liner og gemme arket.

Luk filen og åbn den igen.
Herefter skulle filstørrelsen gerne være reduceret.
Avatar billede burkal Nybegynder
10. september 2008 - 11:59 #3
Jeg slettede det ene af 2 ark der var i "projektet" fordi cellerne ikke kunne ses og derfor var overflødigt. Det reducerede størrelsen med ca 6 MB.
Avatar billede mrkr Juniormester
09. oktober 2008 - 18:17 #4
husk at lukke
Avatar billede burkal Nybegynder
10. maj 2009 - 13:58 #5
svar