Avatar billede lazeric Nybegynder
03. september 2008 - 10:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Samle kolloner fra flere linier i én kollone?

Nedenstående view giver mig en udskrift med hver produkt en kunde har. For hver produkt får jeg en linie, men det jeg gerne vil opnå er en linie per "kundeID" med alle produkter i. Og det må gerne basere sig på nedenstående "view" da det bruges til andet:

SELECT    SP.CustomerID AS KundeID, SP.SubscriberNo AS Telefon, SP.ProductName AS Produkt, SP.Quantity AS Antal,
                      CASE WHEN BrugLeverandorPris = 1 THEN COALESCE (SP.OrginPrice, pp.ProduktPris) ELSE pp.ProduktPris END AS Kundepris, pp.rabat,
                      SP.P1ID AS ProduktGruppeID, SP.optionType, SP.Param, SP.State, SP.SubscriberID
FROM        dbo.view_Subscriber_Product SP LEFT OUTER JOIN
                      dbo.view_ProduktPris pp ON pp.produktnr = SP.ProductID AND pp.KundeID = SP.CustomerID AND COALESCE (SP.BilledToDate, SP.StartDate) BETWEEN
                      pp.PrisFraDato AND pp.PrisTilDato
WHERE    (SP.State = 'A')
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. september 2008 - 23:28 #1
Det skal du nok gøre i din application, ellers bliver du nødt til at lave en UDF eller en SP
Avatar billede lazeric Nybegynder
05. september 2008 - 09:15 #2
Jeg tror ikke rigtigt at jeg har forklaret det så det er til at overskue. Jeg lukker tråden og laver en ny... som er nemmere at forstå :-)