Avatar billede nph12 Nybegynder
02. september 2008 - 22:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar - hvad skal jeg vælge?

Hej
Jeg skal havde ny bærbar, men kan ikke rigtigt finde ud af, hvilket mærke eller model jeg skal vælge.

Jeg har overvejet følgende mærker HP, Acer eller Lenovo. Jeg synes, at det er ret svært at sammenligne de forskellige modeller inde på producenternes hjemmeside. Der er heller ikke lige til, at sammenligne modeller mellem producenterne. Findes der en side, hvor man kan søge efter en bærbar ud fra bestemme kriterier?

Det jeg søger er en bærbar som har lang batteritid og er så lydsvag som muligt.
Avatar billede coderdk Praktikant
02. september 2008 - 22:29 #1
Du skriver ikke hvad du skal bruge den til - en Asus Eee med SSD vil umiddelbart opfylde kravene; den siger intet og har meget lang batterilevetid...
Avatar billede nph12 Nybegynder
02. september 2008 - 22:44 #2
Det skal være en 14" eller en 15" skærm. Det jeg skal bruge bærbaren til er: arbejde i Office pakken, surfe på internettet og programmerer.
Avatar billede nph12 Nybegynder
02. september 2008 - 23:18 #3
Det er mest Levonos hjemmeside som jeg synes er uoverskuelig. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvad de forskellige modeller kan.
Avatar billede psychotius Nybegynder
02. september 2008 - 23:29 #4
Du kan bruge edbpriser.dk til at søge efter laptops, ud fra kriterier som du selv opstiller.

http://edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=48
Avatar billede nph12 Nybegynder
02. september 2008 - 23:51 #5
Hvilket mærke er bedst?
Avatar billede coderdk Praktikant
02. september 2008 - 23:59 #6
Jeg har været meget glad for de IBM og Lenovo jeg har haft. Det er *kram*... Jeg kunne godt selv tænke mig en X300 :)

Ellers kunne du overveje en Dell (måske deres Vostro)...

Jeg har ingen meninger om HP og Acer - Begge er sikkert også gode :)
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. september 2008 - 14:29 #7
Men har Lenevo ikke længere batteritid end HP og Acer?
Avatar billede reinelt Nybegynder
03. september 2008 - 16:34 #8
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. september 2008 - 18:13 #9
Bærbaren må koste max 8-9.000 kr.
Avatar billede haverslev Novice
03. september 2008 - 19:05 #10
"Det skal være en 14" eller en 15" skærm. Det jeg skal bruge bærbaren til er: arbejde i Office pakken, surfe på internettet og programmerer."

Det kan stort set alle bærebare klare uden problemer, det er straks værrer når de skal bruges til spil i den grafiktunge ende.

Så det er faktiske mere et "smag & behag" spørgsmål, om hvilken bærebar du bedst kan lide osv.

Her er lidt forskelligt:

http://www.zepto.dk/Shop/Notebooks.aspx

http://www.novabook.dk/notebooks.html

http://www.acer.dk/public/page3.do?sp=page3&inu23.current=68&dau7.oid=68&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&CountryISOCtxParam=DK&LanguageISOCtxParam=da&ctx3=-1&ctx4=Danmark&crc=2739130421

http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/notebooks?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Anmeldelser af div. bærebare:
http://www.laptopworld.dk/Anmeldelser/Baerbare.html
Avatar billede benjaminsfar Nybegynder
05. september 2008 - 13:07 #11
Acer skal du holde dig langt væk fra, det er noget billigt lort. :-)
Se denne http://www.tn-hardware.dk/product.asp?product=83700&sub=897&page=1
hold dig til lenovo eller asus, de er måske lidt dyrere hvis du kigger på spec. men de er til gengæld langt mere driftsikre.
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. september 2008 - 23:49 #12
Hvis der en nogen som vil have point, så må I lige oprette et svar
Avatar billede coderdk Praktikant
06. september 2008 - 02:55 #13
Ingen hertil :)
Avatar billede haverslev Novice
06. september 2008 - 08:43 #14
"Acer skal du holde dig langt væk fra, det er noget billigt lort. :-)" = Vrøvl
Fordi noget er dyrt, er det ikke ensbetydende det er mere holdbart end en billigere maskine... Alle maskiner der ligger i samme prisleje, er mere eller mindre bestykket med det samme hardware, lavet i samme kvalitet osv. - der er jo ikke ret mange egentlige fabrikanter af bærebare - alle mærker udspringer fra disse fabrikanter med andres navn, design og model nr.
Avatar billede benjaminsfar Nybegynder
06. september 2008 - 10:16 #15
arggh skal vi nu ikke lige blive bare lidt enige om at billige Acer er noget skrammel :-) har arbejdet med mange af dem, og der er ikke andet end bøvl med dem.(blot mine erfaringer)
Avatar billede haverslev Novice
06. september 2008 - 11:35 #16
jamen jeg har da også med masser af Acer at gøre, de går ikke mere i stykker eller mere vrøvl med dem end så mange andre. Acer er en af de største bærebare leverandører og statistisk vil der derfor også være lidt flere der kan / vil være problemer med - en hel anden ting er, folks brug / behandling af maskinerne, der har du 90% af alle fejl og det bliver så udlagt "som noget billig lort"
Acer er ihvertfal den sidste der er intresseret i at få det "rygte" at det er noget billig lort og der er altid bøvl osv. - hvormange pc`ere tror så de sælger ?